המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החליטה היום (שלישי) לפתוח בחקירה פלילית של מקרה האלימות ב"סופר יודה" בתל אביב לפני כשבוע. היום נחקרו באזהרה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חמישה שוטרי מג"ב שהיו מעורבים במעצרו של המתלונן, מייסם אבו אלקיעאן, בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. מספר שוטרים נוספים זומנו למח"ש לצורך מסירת עדות. רק בתום החקירה ניתן יהיה להגיע למסקנות ברורות לגבי טיב האירוע.



אתמול נודע כי בדיקת התקרית האלימה בה היו מעורבים שוטרי מג"ב בשבוע שעבר בתל אביב, במהלכה הוחלפו מהלומות בין השוטרים לבין עובר מרכול "סופר יודה",מייסם אבו-אלקיעאן, שמנהלת מח"ש, הפכה לחקירה פלילית. מח"ש זימנה שמונה משוטרי מג"ב שתועדו בסרטוני האבטחה מהשלב שבו הם מבקשים מאבו-אלקיעאן להזדהות בפניהם ועד לשלב שבו הופך המפגש לאירוע אלים במיוחד שבו מעורבים מספר שוטרי מג"ב על אזרחי ומספר עובדים במרכול.




מייסם אבו-אלקיעאן  לאחר שהוכה
מייסם אבו-אלקיעאן לאחר שהוכה



מיד לאחר האירוע הופצו ברשתות השונות סרטונים שתיעדו לכאורה את אשר התרחש במקום כאשר מחד, מנהלי המרכול טענו לאלימות קשה מצידם של השוטרים שלבשו ביגוד אזרחי, כמו גם בני משפחתו של אבו-אלקיעאן ומנגד, גיבו במשטרה את התנהגות השוטרים וטענו כי דווקא אבו-אלקעיאן היה זה שפתח בתקיפת שוטרים ואילץ את השוטרים לכאורה להפעיל נגדו כוח על מנת להביא למעצרו אחרי שסירב להזדהות בפניהם.