תחת אבטחה: ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי, יצא לפנות בוקר (רביעי) לקבר בנו שי בבית העלמין בנתניה, בהתאם להחלטת בית המשפט לאפשר לו לעלות לקבר בנו בתוך 30 יום מהלוויה. שירזי יצא מבית הסוהר רימונים סמוך לשעה 5:00, כשהוא מלווה בסוהרי שירות בתי הסוהר ורב בית הסוהר רימונים ולאחר מכן חזר לבית הסוהר.



כזכור, שי שירזי ז"ל חוסל בתל אביב לפני כחודש. שירזי, בן 30, נורה למוות ברחוב משה סנה ואדם נוסף נפצע באורח קל. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר שעה שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע ירי לעברם. לפני שבועיים נעצר מיכאל לוי, תושב נתניה בן 29 על ידי היחידה הארצית של המשטרה בגין חשד לרצח. לוי היה מקורב בעבר לאביו של הנרצח, שמרצה בימים אלה שמונה שנות מאסר בגין עבירות מס. לוי היה עצור בעבר בגין אירוע פלילי אחר ופרקליטו, עורך הדין ארז אבוהב, מסר כי "מדובר בחשד ראשוני בלבד ולא מעבר לזה". 



שי וריקו שירזי. צילום:חן גלילי
שי וריקו שירזי. צילום:חן גלילי



עוד מסר עו"ד אבוהב: "מוקדם מאוד להעריך הערכות ולהסיק ומסקנות, כיון שהחשוד מכחיש כל קשר לאירוע. מדובר במי שהיה עצור על תיק אחר שמנוהל על ידי ימ"ר מרכז ואחרי ששוחרר נלקח למעצר על ידי היאחב"ל בחשד למעורבות ברצח של שי שירזי. אני תקווה שהחקירה תסתיים במהרה ובשחרורו". עו"ד אבוהב ציין כי המשטרה חשפה בבית המשפט כי חקרה בשבוע שעבר באזהרה חשוד אחר וכי היא מנהלת חקירה במספר רב של כיוונים: "אני רוצה להאמין שמדובר בחשד שיתבדה בסופו של דבר ויוברר כי לחשוד שאני מייצג אין כל קשר לפרשה האמורה".



הלווייתו של שי שירזי ז"ל. צילום: :יקי צימרמן
הלווייתו של שי שירזי ז"ל. צילום: :יקי צימרמן



לאחר החיסול התראיין עורך דינו של שי ז"ל, ג'קי סגרון לגלי צה"ל ואמר כי מדובר בבשורה קשה. "קשה לדבר עליו בלשון עבר. מדובר בבחור אינטליגנטי ברמות, כריזמטי". עו"ד סגרון אמר כי למיטב הבנתו, שירזי פרש מעולם הפשע והשקיע את כולו בעסקים לגיטימיים בתחום המימון וההלוואות - עסקים שפעלו בשקיפות מול גורמי אכיפת החוק, הדגיש עורך הדין.



"שירזי התרחק מאור הזרקורים", אמר סגרון, "לא היה לו חלק בכל האירועים שהיו לאחרונה בפשיעה הישראלית. הוא פשוט עבד למחייתו. אין לי מושג איך זה קורה ברגע אחד". לדבריו, "משיחות אינטימיות בינינו הוא מצא שעולם הפשע לא בשבילו. אחרי המאסר הוא פנה לעסקים, לא היו לו דפוסים עבריינים והוא לא הפגין התנהגות עבריינית. למרות שהורשע כל מי שהכיר אותו ידע ששי כבר לא בעולם הזה".