מסתמן מאבק חברתי של ההורים על קייטנות בתי הספר בחופש הגדול: בעקבות  דיון סוער בנושא, שיזמו ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), הכריז יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים זאב גולדבלט כי ההורים מתכננים סדרת הפגנות ברחבי הארץ בשל החלטת משרד החינוך לבטל את הקייטנות הבית ספריות בכיתות ג' ו־ד', שאותן יזם לפני כשנתיים שר החינוך לשעבר שי פירון.

במקביל קראה ועדת החינוך לשר החינוך נפתלי בנט להמשיך את תוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" ולהחילה על כיתות ג' ו־ד', החל מהחופש הקרוב, ובפרט לקראת העברת התקציב הדו־שנתי 2017־2018. "אנחנו עדים למחאה הולכת וגוברת של הורים על מחירי הקייטנות. לצערי הרב, המחירים היום גבוהים מאוד", טען כהן בדיון. 
"מה זה ההרגל המגונה הזה ששר נכנס לתפקידו ולוקח פרויקט מצוין ומבטל אותו?! אני פונה לארגוני ההורים - הרימו את קולכם. אני קורא לשר החינוך ולשר האוצר - אפשר לגמור את זה ב־120 מיליון שקל ואפשר למצוא את הכסף הזה".

שר החינוך בנט. "היה צריך להשקיע בהקטנת הכיתות ובתכנית הרחבת חמש יחידות מתמטיקה". צילום: פלאש 90

ח"כ אורלי לוי־אבקסיס טענה כי "זו התנהלות כושלת של משרד החינוך והעומדים בראשו. היו העברות של עשרות מיליונים ממשרד החינוך למשרדים אחרים. הכספים האלו נלקחו מתוך התוכנית והועברו לצרכים אחרים. ההבטחות שלכם היו לפי התקציב הקודם. איפה הייתם? אותם הורים שהסתמכו על הבטחות העבר שלכם נאלצים כעת לשלם כסף רב – יותר מ־2,000 שקל לילד".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "לקראת שנת הלימודים הנוכחית נאלץ משרד החינוך להתמודד עם קיצוץ בסכום של 800 מיליון שקל. לצד זאת, אי אפשר היה לקבל עוד מצב שבו לומדים בכיתה 40 תלמידים ויותר, וסייעת אחת נאלצת לטפל ב־35 ילדי גן. לנוכח זאת, החליט שר החינוך להוסיף סייעת שנייה לכל גני הילדים בגילים 3־4, להקטין את הצפיפות בכיתות ולהציל את לימודי המתמטיקה, זאת בסכום כולל של כמיליארד שקל. בחופשת הקיץ הקרובה יוכלו ילדי כיתות א׳ ו־ב׳ ליהנות גם השנה ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית בלבד. בשדרות וביישובי עוטף עזה יסבסד המשרד פעילויות מהגן ועד כיתה ו', ואנו תקווה שנוכל להרחיב את הפרויקט החשוב הזה בשנה הבאה לכל ילדי ישראל”.