לבושים שכפ"צים, וחמושים באקדח  וסכין, כך נעצרו שבעה תושבי פתח תקווה, תל אביב, שערי תקווה, אורנית ונהריה המזוהים עם ארגונו של מיכאל מור,  בתום בדיקה אקראית של שוטרי מרחב איילון במהלך פעילות יזומה בטיילת בבת ים.

בחמישי האחרון נראו חלק מהחשודים כשהם יוצאים מרכב שבבעלות אחד מהם באזור הטיילת. בחלוף דקות אחדות הצטרפו אליהם מעורבים נוספים כשהם רכובים על אופנועים. בכל אותו זמן נותר מנוע הרכב פועל מה שהעלה את חשדם של השוטרים שביקשו לערוך בדיקה שגרתית במהלכה הוברר כי החשודים מוגנים בשכפ"צים ובתוך הרכב נמצא אקדח. על אחד החשודים נתפסה סכין.

בדיקה מהירה העלתה כי מדובר בצעירים המשתייכים לארגון הפשיעה של דודו שימול מפתח תקווה המרצה עונש מאסר בן חמש בגין מעורבות ברצח. עוד עלה כי כיום מי שמנהל את עסקיו של שימול בעודו בכלא הוא חברו הקרוב מיכאל מור שעבר להתגורר ברמת גן ושוהה במהלך היום בפתח תקווה.

במשטרה חוקרים את הנסיבות להימצאותם באזור כשהם נושאים על גופם אמצעי לחימה (אמל"ח) וההערכה הראשונית היא כי היו בדרך לחיסול. אולם, עתה, ככל שמתקדמת החקירה מסתמן כי ארבעה מהחשודים, שמעצרם הוארך, קשורים לארגון של מיכאל מור, והשלושה האחרים ששוחררו ממעצר קשורים לקבוצה אחרת. 

עוד עולה, כי הפגישה שבה צפו באקראי השוטרים, תואמה בין הצדדים, כשקבוצה אחת הגיעה ברכב והשנייה הגיעה על אופנועים. ככל הנראה בניסיון להסדיר חוב כספי.  

 בשישי בבקר הובאו כל השבעה לבית משפט השלום בתל אביב שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם. פרקליטיהם, עורכי הדין אייל אוחיון, עומר גואטה ומשה סוחמי ביקשו לשחרר חלק מהם מאחר ולא היו קשורים לכלל עבירה.

נציג המשטרה בדיון רס"מ דוד שי שביקש להאריך את מעצרם בשישה ימים, טען בבית המשפט כי החשודים מעורבים בעבירות של הובלת נשק, החזקת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין.

השופטת רונית פוזננסקי כץ עיינה בחומר החקירה ובמסמך הסודי והמליצה למשטרה כאמור להבדיל בין אלו שידם נקשרה לכאורה לעבירות ובין אלה שהסתפחו לאירוע. מיד לאחר מכן הורתה השופטת על שחרורם של ארבעה מהחשודים בעוד השלושה האחרים הוארך מעצרם בארבעה ימים.

בהחלטתה להאריך את מעצרם של השלושה קבעה השופטת פוזננסקי כץ: "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר נגד החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם. מצאתי כי יש מקום לאבחן בין עניינם של החשודים.  חלקם של החשודים שבעניינם ניתנה החלטת המעצר הינו משמעותי הרבה יותר ".