ענבל אור, יזמית הנדל"ן המצויה תחת כינוס נכסים הגיעה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. מחוץ לאולמו של השופט איתן אורנשטיין, שם התקיים דיון לאישור הליך גישור אליו הגיעו שניים מנושיה, נראתה אור, כשהיא משוחחת ישירות עם מלך השוק האפור שלי נרקיס ומסכימה להעביר לידיו שבעה מיליון שקלים תמורת ויתורו על זכויותיו במיני פנטהאוז בפרויקט "מגדל מציצים" בתל אביב.



אור הגיעה לבית המשפט כדי להביע עמדתה בנוגע להסכם אליו הגיעו נרקיס ואיש העסקים עופר לוזון, באמצעות השופטת בדימוס ורדה אלשייך, ולפיו ירכוש נרקיס את זכויות הרכישה של לוזון באותו מיני פנטהאוז בתמורה להעברת 2.25 מיליון לרשותו של לוזון. נציין כי בינואר 2016 היה זה לוזון שרכש לכאורה את המיני פנטהאוז בפרויקט שעתיד להיבנות ברחוב הושע בתל אביב ובתמורה העביר לאור שלושה מיליון שקל.
 
כשהעסקה בין השניים עלתה על שרטון הגיש לוזון בקשה לבית המשפט להכריז על אור כפושטת רגל בטענה שהדירה שועבדה במקביל גם לנרקיס בשל חוב כספי בסך 7.5 מיליון שקלים. בשיחה שהתנהלה לעין המצלמות נשמע נרקיס אומר לאור: "הנה, אני מוכן להגיד". אור השיבה לו: "אבל יש הסכם מכר, הדירה נמכרה". 

 

"תן לי שבעה מיליון ש"ח ואני יוצא"

אחרי שנרקיס מפציר באור להיכנס לאולמו של השופט פונה אליהם עו"ד אילן בומבך, פרקליטה של אור, ואומר להם להתרחק מעיני המצלמות.  אור, מציינת בפני פרקליטה: "הוא מוכן בשבע לצאת". נרקיס מאשר את דבריה ואמר לעו"ד בומבך: "תן לי שבעה מיליון ש"ח ואני יוצא". 
השניים נכנסו לאולמו של השופט אורנשטיין במסגרת דיון שהתקיים בנוגע להסדר בוררות אליו הגיעו חברי קבוצת רכישה באמצעות עו"ד עופר שפירא עם לוזון ועם נרקיס. השופטת בדימוס אלשייך שניהלה את הליך הבוררות סיכמה כי נרקיס ישלם ללוזון סך של 2.25 מיליון שקלים ובתמורה יוותר כאמור לוזון על חלקו בפרויקט כל זאת כדי  לאפשר התחלת בנייתו של הפרויקט לפני שיפוג תוקפו של היתר הבנייה.
 
ענבל אור ביציאה מבית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: פלאש 90
ענבל אור ביציאה מבית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: פלאש 90

 
אלא שכבר בראשית הדיון הביע עו"ד בובמבך את התנגדותה של אור להסדר וטען כי גם מי שנמצאת בהליך פירוק יכולה להגן על קופת הכינוס. "גם לאדם שנמצא בכינוס מהיר יש זכויות וראוי שטענותיה יישמעו. ענבל אור מתנגדת להסדר ומרגע שזוהי העמדה אי אפשר לאשר את ההסדר". עו"ד בומבך דחה את הטענה לכאורה על מכירת המיני פנטהאוז פעמיים וציין כי המכירה לנרקיס היתה מותנית והסיכום איתו היה שאם בקשת הפירוק תידחה, הסכם המכר יבוטל.
 
פרקליטה של אור הציג חוות דעת שמאי המעריך את הנכס בסכום של כ-18 מיליון שקלים ותהה האם מכירת הדירה בסכום נמוך כל כך אינה בבחינה שוד של הקופה. פרקליטה של אור הוסיף כי מרשתו בעלת אינטרס שהכספים ייכנסו לקופת הכינוס ולא לקופה של פרויקט מציצים ותהה האם אין חשש לניגוד עניינים מצידו של הכונס הזמני. "הוא מעדיף לקבל שבעה מיליון שקלים מקופת הפירוק ולא מקופת הכינוס וזה ניגוד אינטרסים משווע. גם כשמוכרים דירה של אדם שנמצא בהליך כזה. אין בהילות בהסדר הזה והדירה הזו יכולה להימכר בסכום של 30-25 מיליון שקל. יש לנו כבר הצעות ממשקיעים שמוכנים לשים כספים. עוד היום אני יכול להראות לבית המשפט הצעות של משקיע - ולכן אנחנו מתנגדים להסדר".