עדן דדון בת ה-16, הפצועה הקשה ביותר מהפיגוע בקו 12 בירושלים שוחררה היום (ראשון) מבית החולים הדסה עין כרם, כשהיא במצב רפואי טוב. היא צפויה להתחיל עם שחרורה בתהליך שיקום רפואי. דדון שוחררה היום לאחר שטופלה בבית החולים במשך כשבעה שבועות. 



ד"ר אייל חסידים מהמחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אמר כי "עדן הפצועה שפונתה להדסה במצב הכי קשה מהפיגוע. היא הגיעה כשהיא סובלת מכוויות מורכבות בשטח נרחב על פני הגפיים העליונות והתחתונות ואף בפנים. היא הייתה מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ שם במשך שבועות, טופלה על ידי הצוות במסירות עקב הפגיעות הקשות. עם המעבר למחלקה לכירורגיה פלסטית, התמקדנו בטיפול בכוויות, בפיזיותרפיה ובריפוי בעיסוק כדי לרפא אותה ולהשיב לה תנועתיות חיונית".



"עם הפנים קדימה"


לדברי ד"ר חסידים, הצוות הרפואי צופה לה החלמה מוצלחת לאחר תקופת השיקום: "היא תוכל לעשות בחייה כל מה שתבחר ללא מגבלה". ד"ר עקיבה נחשון מהיחידה לטיפול נמרץ הראה לעדן את החדר בו שהתה זמן ממושך ואמר לה: "ליוויתי אותך מהרגע שמד"א פינו אותך ליחידת הטראומה והיום את משתחררת במצב מצוין. עברת כאן הרבה, חלק גדול את בכלל לא זוכרת. מעכשיו את עם הפנים קדימה".



אמה של עדן, רחלי דדון, הודתה לצוות הרפואי ואמרה: "קיבלנו את עדן במתנה. מי היה מאמין כשהיא רק הגיעה? התמדתם בסבלנות ותמיד היה לכם חשוב לעדכן אותנו במצבה".



זירת הפיצוץ בבירה. צילום: מדברים תקשורת
זירת הפיצוץ בבירה. צילום: מדברים תקשורת