בכיר בעיריית ראשון לציון לשעבר המכהן כחבר מועצת העיר, בכיר ברבנות הראשית לישראל וגורם שלישי נוסף שאינו עובד ציבור לכאורה, עוכבו היום (שני) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בחשד לביצוע עבירות של שוחד ומרמה. במסגרת הפעילות, ערכו שוטרי היחידה הארצית חיפושים בבתיהם של חלק החשודים ובמשרדיהם, לרבות במחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית.
במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, במהלכה נמסרו עדויות ובחלקה נחקרו תחת אזהרה מעורבים נוספים, עלה החשד לפיו הבכיר לשעבר בעיריית ראשון לציון המכהן כחבר מועצת העיר נהנה מתואר והסמכה של רב, זאת על אף שלא עבר את ההכשרה המתאימה, לא עמד במבחנים ולא הוסמך כדין לכהן כרב.
במשטרה בודקים האם בעקבות קבלת התעודה נהנה הבכיר מהטבות שכר למיניהן או הטבות אחרות נלוות וזאת שלא כדין. ביאח"ה חוקרים עתה לשם מה היה צריך אותו בכיר את תעודת ההסכמה כרב והאם מדובר בניסיון להשיג לכאורה דברים שלא כדין, לזכות בעבודה באמצעות תעודה שאינה קבילה או לשם מטרות אחרות.

עוד עלה החשד בחקירה לפיו מי שהעניק לאותו חבר מועצה את תעודת ההסמכה לרבנות הוא בכיר ברבנות הראשית לישראל, האחראי על התחום האמור. עתה נשאלת השאלה האם תעודות שכאלו הוצאו לגורמים נוספים שלא עברו את ההסמכה על פי דין ועל פי החוק. החקירה בראשיתה ועודנה נמשכת. 


חשד לשוחד בקריית שמונה


בתחילת חודש פברואר השנה נחשפה חקירה נוספת בעיריית קריית שמונה, כשראש העיר המכה ניסים מלכה נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433 במשטרה, בחשד לעבירות שוחד וקבלת תרומות במהלך הבחירות האחרונות. עם תום חקירתו שנמשכה מספר שעות, שוחרר מלכה ממעצר בית בן חמישה ימים והורחק מהעירייה לשבועיים. שבוע קודם לכן, נחקר במסגרת אותה הפרשה מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, החשוד בקבלת של תרומות ללא דיווח באותה מסגרת בחירות, וגם הוא שוחרר בתום חקירתו למעצר בית והרחקה מבניין העירייה ל-15 יום.

זאת לאחר שבמשטרה התקבל מידע לפיו במהלך הבחירות האחרונות לרשות העירייה, קיבל עפ"י החשד, ראש עיריית קרית שמונה, תרומות מגורמים שונים לרבות אנשי עסקים, יזמים ובעלי עניין. לטובת הקמפיין שניהל, על חלק מאותן תרומות לא דווח כלל, ובמשטרה חושדים על פי אותו המידע כי בתמורה דאג מלכה באופן ישיר ובאמצעות המנכ"ל, לקדם את ענייניהם של התורמים. לאחר התרת פרסום שמו, נמסר מטעם מלכה בתגובה כי "ראש עיריית קריית שמונה כופר בכל החשדות בהן נחשד. מדובר בקומץ של חורשי מזימות שכל מטרתם להדיח אותו מתפקידו. ראש העיר ימשיך לשרת את תושבי העיר בהצלחה רבה. ראש העיר סומך על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת".