טענות סותרות: המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן החשוד בהונאה בינלאומית בצרפת, התראיין הערב (שני) בערוץ 10 והבהיר כי בניגוד לטענות לשכת רה"מ, בשנת 2001 העביר כספים ישירות לחשבונו הפרטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולא לקרן פרטית. "ההצהרה הבנקאית עדיין נמצאת בידי, מארנו מימרן לבנימין נתניהו, לחשבון הפרטי שלו", אמר המיליארדר.



לשאלה האם הוא ונתניהו נותרו חברים טובים במשך השנים, אחרי העברת הכספים לכאורה ב-2001 אמר מימרן: "כן כמובן. היינו בקשר. היה לנו קשר חברי. טיילנו יחד. כן כמובן. מימרן יצא להגנתו של נתניהו בעקבות הטענות כי מימן עבורו חופשות פרטיות ואמר כי "ביבי לא עשה מעשה פסול מעולם. הוא לא ניסה להסתיר דבר מעולם".



עוד דווח בערוץ 10 כי התגובה הראשונה של לשכת נתניהו בפרשה בחודש מרץ היתה כי "נתניהו לא ביקש דבר, לא קיבל שום תרומה ולא נתן דבר למשפחת מימרן". חודש לאחר מכן שונתה הגרסה והובהר כי כן היתה העברת כספים לטובת פעילות ציבורית של נתניהו כשלא כיהן בתפקיד פוליטי. תגובה נוספת נמסרה היום מלשכת רה"מ בה נאמר כי "מימרן תרם 40 אלף דולר לקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו שכללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל ונעשתה בהתאם לחוק".



למרות טענות רה"מ, מדגיש מימרן כי מדובר בסכום אחר ולא ב-40 אלף דולרים. "ראשית מעולם לא אמרתי 'מיליון אירו' אמרתי 'מיליון'. זה היה ב-2001, מדובר היה במיליון פרנקים צרפתיים שהם 170 אלף אירו. שנית, אכן העברתי כספים למר נתניהו, אבל חל בלבול. העברת הכספית היתה ב-2001. הגעתי לחגוג את ניצחונו ב-2009 ואין לי כל קשר להעברת הכספים אז. זה היה שמונה שנים לאחר מכן".



עוד הבהיר מימרן כי התרומה לכאורה לא בוצעה למען מימון קמפיין פוליטי. "הסכום שהעברתי בוצע באופן רשמי. לא מדובר במשהו שהוא או אני יכולים להסתיר. אני זוכר שזה היה 170, הוא אומר עכשיו 40 אני בטוח במה שאני אומר כי ההצהרה נמצאת בידי". עוד הדגיש מימרן כי מדובר בחשבון שנושא את שמו של נתניהו, חשבון בנק ישראלי.




היועמ"ש בוחן את הדברים



בתוך כך ממשיכה ההסתבכות בפרשה. כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בוחן בימים אלה עדות במשפטו של המיליארדר מימרן, לפיה העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו סכום של מיליון אירו במהלך מסע הבחירות בשנת 2009 עליו לא דיווח. בעקבות העדות, פנו מספר גורמים ליועץ, אשר הנחה את הגורמים הרלוונטיים לבחון אותן.



היועמ"ש מנדלבליט בוחן את הדברים. אלכס קולומויסקי, פלאש 90
היועמ"ש מנדלבליט בוחן את הדברים. אלכס קולומויסקי, פלאש 90



על פי חוק המפלגות, תורם בודד רשאי לתרום למועמד ומועמד רשאי לקבל מאותו תורם, תרומה אחת ששווייה אינו עולה על 11,377 שקלים, או תרומות שצירופן אינו עולה על סכום זה, למימון התמודדותו בבחירות מקדימות. מימרן, איש עסקים בן 44, נאשם בבית המשפט בפריז בביצוע עוקץ רחב היקף. סכום ההונאה שעל הפרק נע בין 282 מיליון למיליארד אירו. את הקשר בין מימרן לנתניהו חשף תחקיר משותף של עיתון "הארץ" והאתר הצרפתי "מדיהפארט".



"פניות בנושא הפרסומים בצרפת, בדבר עדותו של מר מימרן, נבחנות על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אשר הורה על כך באופן מידי עם קבלתן", נמסר אתמול ממשרד המשפטים. "בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לטיפול בנושא, מטעמים ברורים". בלשכת היועץ סירבו להגיב לשאלה האם הועברו חומרים כלשהם למשטרה בעניין.



עורך דינה של משפחת נתניהו, דוד שימרון מסר בתגובה: "כל הטענות שהועלו כלפי מר נתניהו ונופחו בתקשורת, יתבררו כמופרכות וחסרות שחר. כמי שניהל את הקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו כשהיה אזרח פרטי, אני יכול לומר באופן הברור ביותר שהסכום המדויק שהועבר על ידי מר ארנו מימרן הוא 40 אלף דולר. הסכום הועבר בהעברה בנקאית לחשבון הקרן בתאריך 24.8.2001. בניגוד לנטען לא הועבר סכום אחר לקרן הציבורית ששימשה לפעילות הסברה בינלאומית של מר נתניהו לטובת מדינת ישראל, לא הועבר סכום כלשהו לחשבון הפרטי של מר נתניהו ולא הועבר סכום כלשהו למסע בחירות כלשהו של מר נתניהו. עובדה זו נמסרה לעיתון הארץ כבר לפני שבעה שבועות בתאריך 14.4.2016 לאחר בדיקה מדוקדקת שלנו, ולא עכשיו בניגוד לנטען. הקרן נוהלה על ידי באופן קפדני בהתאם להוראות החוק ובוקרה על ידי רואה חשבון. גם ניסיון זה לפגוע בראש הממשלה על ידי הפרחת טענות שווא וניפוחן בתקשורת יתברר כבלון שיצא ממנו כל האוויר".