הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, נמשכת. סדן עצמו הכחיש הבוקר את הדברים שיוחסו לו, אך כעת יש מי שמאשר את הדברים ומטיל עוד קשיים על סדן. כזכור, היו"ר החדש אמר לכאורה בישיבת הדירקטוריון: "בוא נודה על האמת, אני כמותכם באליטה, שונא את ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". יש לציין כי מדובר בדיווח, וכי עד כה לא הוצגה הקלטה מהדיון עצמו. 



לאחר הכחשתו של סדן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז מתייחס הערב (שלישי) לפרשה ומאשר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו.  בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן)- צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר - חוטא לאמת".








במקביל לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור במוסקבה, התייחס לראשונה לפרשה במהלך מסיבת עיתונאים שערך הערב בקרמלין יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אם אכן דבריו של רמי סדן נכונים - הוא יצטרך להתנצל עליהם", כך נתניהו.



רמי סדן. צילום מסך: פייסבוק




כזכור, על פי הדיווח ב"הארץ" הבוקר, סדן אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בתגובה ראשונה, אמר היום ל"מעריב אונליין" סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון". 
 

סדן: "אשקול אם להגיש תביעת דיבה"


היו"ר החדש של חדשות ערוץ 10 המשיך להכחיש בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגל"צ: "אני החלטתי להגיב על הדברים שנאמרים יום שלם בשמי ואני אפילו לא ידעתי, הם לא נאמרו מעולם. לא אוזכר בשום צורה שהיא אריה דרעי, לא תנועת ש"ס, אני הצגתי את החזון שלי שבו הברודקאסט יעבור לטלפונים", אז נשאל ע"י המרואיין אם אמר כי הוא שונא ספרדים ועל כך ענה: "איך אפשר לדבר או לחשוב כך? יש מישהו שכנראה מאד לא מרוצה מהמינוי הזה ואנשים מרשים לעצמם דברים שאנחנו לא היינו עושים. יש לזה משמעות פוליטית ומי שעושה את זה מבין מה הוא עושה. הדברים לא סתם מצוטטים אנונימית ואף אחד לא מוכן לעלות לשידור. לא יעלה על הדעת או על הלב להגיד שאנחנו שונאים ספרדים או שונאים תנועה. ההפך הוא הנכון".

בש"ס מאיימים להפיל את הקואליציה. אריה דרעי ובנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
סדן נשאל אם היו כאלו שעזבו את ישיבת הדירקטוריון, ועל כך ענה כי "לא היה ולא נברא, אף אחד לא יצא מהחדר, לא עלו דברים כאלו. אני דיברתי היום עם שלושה מחברי הדירקטוריון שהיו בישיבה ושאלתי אותם - אולי אני לא זוכר? הם אמרו שגם מבחינתם לא היה ולא נברא". כשנשאל סדן אם הוא יתבע דיבה את עיתון הארץ על הפרסום של הדברים שלטענתו לא נאמרו, הוא אמר: "אני אצטרך לשקול האם אצטרך להגיש תביעת דיבה. הפרוטוקול של הדיון לא מזכיר שום דבר כזה, לא מציין מישהו שיצא מהדיון. אני חושב שהוא נכתב ע"י עו"ד ממשרדו של יגאל ארנון. יש חברי דירקטוריון שהציגו את מועמדותם ולא נבחרו, הכל יכול להיות. אין הקלטה כזאת כי מעולם לא נאמרו דברים כאלה".