קמפיין המיילים של ההורים במחאה על ביטול בתי הספר של החופש הגדול תופס תאוצה. קרוב ל-5,000 הודעות דוא"ל כבש נשלחו מהורים זועמים אל שרי הממשלה וחברי הכנסת בדרישה להרחיב את התוכנית ולסייע לכל ילדי ישראל, כשמטרת ההורים היא להגיע ל-100 אלף חתימות.

"ההורים לא ארנקים. לא נשתוק יותר. העם יוצא למחאה חברתית 2016", כך אמר ל"מעריב און ליין", ישראל אליסף, יו"ר פורום ועדי הגנים הארצי ומיוזמי הקמפיין. "אנו קוראים לכל ההורים בישראל, הצטרפו למחאה האינטרנטית שפתחנו. המטרה היא להתקיף את הממשלה במאות אלפי מכתבים מהורים זועמים. זה קל ולוקח עשר שניות".

בתוך כך, המחאה נמשכה גם היום בצורת הפגנות, זה היום השלישי. בבוקר הפגינו בכפר תבור עשרות הורים בכניסה לבית הספר רבין ביישוב. "אנו מוחים על ביטול הרחבת הקייטנות של החופש הגדול. הבטחתם תקיימו. לא יתכן שהועברו תקציבים לטובת הרחבת הקייטנות והכסף נלקח למטרות אחרות. התקווה שנתן לנו שר החינוך לשעבר שי פירון נמוגה. האם הסבים והסבתות של ילדינו צריכים להחליף את משרד החינוך?", תהתה איריס הרינג, יו"ר הנהגת הורי כפר תבור.

אחר הצהריים הפגינו הורים ביבנה ובכפר יונה. "התכנסו 200 איש על מנת לתמוך בעירייה שהורידה את מחירי הקייטנות לילדי כיתות ד' וה' ל-620 שקלים ולהפגין נגד משרד החינוך שהחליט שאנחנו לא בסדרי העדיפויות שלו, ובעד שר החינוך שיש לו ילדים בגיל הקייטנות ואנו דואגים גם לילדיו", מסר גיא יארניצקי, יו"ר הנהגת ההורים ביבנה וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים.

בכפר יונה הפגינו כ-150 הורים וילדיהם מול העירייה בדרישה להוריד את מחירי הקייטנות היקרות בגנים העולות 1950 שקך לתקופה של 18 ימים. ההורים נשאו שלטים שעליהם כתוב: "יולי-אוגוסט מה עושים, אין כבר כסף להורים, מי ישמור על הילדים?". גם ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הגיע להביע תמיכה בהורי כפר יונה. "אתם הצעירים, נושאים בכל העול של המדינה הזאת, איך אפשר לעבוד אם אין קייטנות?".

יו"ר ועד הגנים וחבר בפורום הגנים הארצי, אלון כבוד, אמר כי "תושבי כפר יונה, עומדים על זכותם לקבל קייטנות מוזלות, כמו בכל הערים. נמשיך להיאבק על הורדת המחירים". 

מחר תיערך הפגנה במעלה אדומים ובמודיעין.