בקואליציה ממתינים לפגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצפויה הערב (חמישי) עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לאחר שובו של נתניהו מביקור במוסקבה אמש, כדי לנסות לפתור את המשבר עם ש”ס. זאת לאחר שאתמול הודיע דרעי, כי הוא עומד על דרישתו להדיח את רמי סדן מתפקיד יו”ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10 בעקבות ההתבטאות הגזענית המיוחסת לו. נתניהו התקשר אמש לדרעי מרוסיה והשניים קבעו להיפגש הערב.



אמש פרסמה מועצת חכמי התורה של ש”ס הודעת תמיכה בדרעי ואמרה: “חברי מועצת חכמי התורה שמעו בצער רב את דבריהם של נציגי תנועת ש״ס על אודות התבטאויות חמורות שנשמעו כלפי בני עדות המזרח בישראל”. על פי ההודעה, “מועצת חכמי התורה מורה בזה ליו״ר התנועה, הרב אריה דרעי, ולשאר נציגי התנועה להמשיך ביתר שאת וביתר עוז את מאבקם החשוב להחזיר עטרת תפארת יהדות ספרד למקום הראוי לה. וברור הדבר שאין מקום במשרה ציבורית לאותם המלעיזים על עדה קדושה וודאי שיש לפעול למנוע את העניין בכל דרך”.




"לא מתפטרים בגלל עלילה"




סדן עצמו אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" כי אין בכוונתו להתפטר משום שלא אמר את הדברים המיוחסים לו וכי מדובר בעלילה. “המינוי שלי הוא מינוי מקצועי, לא של לשכת ראש הממשלה, לא של ש”ס ולא של יש עתיד”, אמר, “תמוה כיצד אישי ציבור ואנשי אקדמיה אינם בודקים את העובדות, מסרבים לבדוק את העובדות והופכים לבתי משפט תוך התעלמות מהעובדה שאדם בודד אחד, עובד בכיר, אמין, אך בעל אינטרסים בערוץ אומר דבר הפוך מכל חברי הדירקטוריון, שאישרו שהדברים שמיוחסים לי לא נאמרו”.



סדן הוסיף: “השם ש”ס והשם דרעי כלל לא הוזכרו בישיבת הדירקטוריון. אני לא מתכוון להתפטר, ערוץ 10 לא שייך לשום גורם פוליטי. לא מתפטרים בגלל עלילה. כל המשתתפים בדיון פרט לגולן יוכפז מאשרים שהדברים לא נאמרו”.




ש"ס דוחה את מסקנות בדיקת הרשות השנייה



אתמול בבוקר נועד יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן (הליכוד) עם דרעי בלשכת שר הפנים בירושלים וניסה לשכנע אותו כי הדברים שיוחסו לרמי סדן בגנות דרעי (“הגנב דרעי”) ובגנות ש”ס לא יצאו מפיו, וזאת בעקבות בדיקה שערכה מועצת הרשות השנייה. ח”כ ביטן סיפר כי דרעי נטה להשתכנע. אולם בתום הפגישה טלפן דרעי לגולן יוכפז, ראש אגף החדשות בערוץ 10, שטען באוזניו כי הדברים המיוחסים לסדן אכן נאמרו. לאחר השיחה כינס דרעי את סיעת ש”ס, שהחליטה לעמוד על דרישתה להדיח את סדן מתפקידו. בהודעה נאמר שסיעת ש״ס דוחה בכל תוקף את ה״בדיקה״ המגמתית שערכה אתמול הרשות השנייה. הרשות מסרה כי לא נמצאו ראיות לכך שרמי סדן אכן אמר את הדברים שיוחסו לו. בש”ס טענו כי ערכו בדיקה משלהם שאימתה את הדברים, ועל כן היא דורשת את פיטוריו המיידיים של רמי סדן.



סיעת ש”ס גם הודיעה כי חבריה יחרימו את ישיבות הוועדות וההצבעות בכנסת. ואכן דרעי וחבריו נעדרו אתמול משורה של הצבעות חשובות במליאה מלבד מהצבעה אחת - על הצעת חוק של ח”כ אלעזר שטרן (יש עתיד), להכניס שינויים בתחום הגיור.



בקואליציה חששו מהפסד והודיעו לחברי הכנסת של ש”ס כי אם לא יגיעו למליאה השינויים בחוקי הגיור יהיו באשמתם. שרת המשפטים איילת שקד שעמדה על הדוכן במליאה משכה זמן עד שדרעי ועמו יצחק כהן, דוד אזולאי וח”כ נוסף הגיעו והטו את הכף בהצבעה לטובת הקואליציה.