תושבי השכונות בדרום תל אביב מתלוננים כי ילדי המסתננים מאריתריאה תוקפים את רכבי הסעות התלמידים באזור התחנה המרכזית, לטענת התלמידים, ילדי האריתראים יורקים, מקללים ואף תוקפים אותם: "הם אומרים לנו, תצאו מפה, זו השכונה שלנו. הפכנו למיעוט נרדף בשכונה שלנו".



"אנחנו מפחדים ללכת בלילה באזור", סיפר י', תלמיד בדרום העיר, "אנחנו מחפשים כל דרך עוקפת, רק כדי לא לעבור דרך האזור של התחנה המרכזית. הבעיה היא שההסעה שלנו עוברת דרך התחנה המרכזית. כמה פעמים ביקשנו מהנהג שיוריד אותנו רחוק מהתחנה, אבל לא תמיד זה אפשרי".



התלוננתם על הבעיה הזאת?


"אני באופן אישי לא, אבל אני יודע שחברים שלי פנו למנהלת בית הספר והיא אמרה שאין הרבה מה לעשות כי הילדים האלה קטינים. אז מה, גם הילדים הערבים בשטחים שזורקים אבנים הם קטינים ועדיין האבן שלהם מסוגלת להרוג".



ב', אשת חינוך בכירה בדרום העיר, אומרת כי "לא פעם ולא פעמיים שמעתי תלמידים שנסעו בהסעה או באוטובוס ליד המסתננים בתחנה המרכזית, והם אמרו שהם זורקים עליהם אבנים ויורקים לעברם. אני פשוט נדהמת מעזות המצח שלהם. זה מראה שהם איבדו את הפחד".




"איפה העירייה, איפה המשטרה?"


הפעילה החברתית מאי גולן, מנכ"לית עמותת העיר העברית, נתקלה באופן אישי בתקיפה כזו, "בשבוע שעבר דיברתי עם ילד חרדי שחלף באזור התחנה המרכזית עם כובע והילדים האתריתראים תקפו אותו. יש שם חבורה של תלמידים אריתראים שעומדים ומקללים אותנו באופן קבוע בעברית. ילדים משכונת עזרא, המגיעים עם האוטובוס אומרים לי שהנהג עושה עיקוף כדי לא להיכנס לאזור כי הילדים מקללים אותם. נהגים אחרים אומרים לילדים לסגור את החלונות כדי שהאבנים לא ייכנסו פנימה. אני שואלת מה יהיה עוד חמש שנים? מה שקורה עם השכונות המוסלמיות בפריז. תהיה פה אינתיפאדה ולאף אחד לא אכפת. איפה העירייה, איפה המשטרה?"



לדברי גולן, התושבים המיואשים לא פונים למוקד העירוני. "כמה פעמים פנינו לעירייה והם אמרו שהם לא נכנסים לכאן ללא ליווי משטרתי, אז אין סיבה לפנות אליהם. המשטרה אומנם מתגברת כוחות ועושה מאמצים גדולים כדי למנוע את המקרים האלה, אבל האירועים כל כך רבים עד שאין כל דרך להתגבר עליהם ללא מענה מערכתי".



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הטענות אינן מוכרות לעירייה ולא התקבלו תלונות בנושא. נציין כי סיירי סל"ע מסיירים תדיר באזור, ובנוסף לכך נחנכה לאחרונה יחידת סיור רגלי של המשטרה בשיתוף אגף סל"ע".