הבוקר שאחרי הפיגוע הרצחני במחם שרונה: מימין ומשמאל לא נשארו כמובן אדישים לפיגוע הנורא, שהפר את שלוותה של העיר תל אביב אתמול בערב, בו נרצחו ארבעה בני אדם ו-16 נפצעו.

 הנשיא ראובן ריבלין מסר תנחומים למשפחות הנרצחים ומסר החלמה לפצועים, וציין: "על אף העבודה העילאית של כוחות הביטחון לסיכול הטרור עלה בידי המרצחים לבצע את הפיגוע הנתעב". הנשיא הוסיף כי "אין לנו כיפת ברזל בפני הטרור. המאבק בטרור הוא מאבק קשה וארוך אך מדינת ישראל לא תרתע ממנו. לא תהיה תקומה לטרור ואנו נרדוף את מבצעיו בכל דרך". 

מימין עלו קולות קשים של ביקורת על כך שהמחבלים יצאו בחיים. "אני מוטרד מאוד מהעובדה שהמחבלים יצאו בחיים מהזירה אתמול. מחבל שיוצא לפגוע ביהודים לא חוזר בחיים. נקודה", כך הגיב הבוקר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפיגוע הקטלני בתל אביב. 

בראיון לגלי צה"ל הוסיף סמוטריץ' כי יש קשר ישיר בין פרשת החייל היורה בחברון לזה שהמחבלים מאמש בחיים: "בגלל פרשת אלאור אזריה יש אצלנו חשש לירות, ואם לא היה המשפט שלו, אולי החתירה למגע הייתה מסתיימת במות המחבלים אמש בת"א".

ח"כ לשעבר מישראל ביתנו, שרון גל אמר בגלי צה"ל כי מדובר ברגע מבחן לשר הביטחון החדש: "ליברמן דיבר על מיטוט חמאס ועל יד ברזל, המבחן שלו עכשיו, ואני אומר זאת בצורה ברורה". 


חולדאי: "ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי לשנות את המציאות"


יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ביקר בבית החולים את הפצועים מהפיגוע ואמר: "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו ראשי האופוזיציה היו ליברמן ונתניהו. לא מאמין באמירות בומבסטיות אלא במעשים, ויש מעשים שיכולים לחלץ את ישראל ממעגל הדמים הנורא הזה".  

הרצוג מבקר את הפצועים. צילום: אבשלום ששוני
הרצוג מבקר את הפצועים. צילום: אבשלום ששוני


יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לפיגוע וציינה: "חייהן של עשר משפחות השתנו אתמול. ארבעה אנשים נהרגו בפיגוע אמש בתל-אביב ושישה נפצעו. אנשים שרק רצו לצאת, לבלות, לנוח, וברגע אחד נורא הם הפכו לחדשות". 

גלאון הדגישה כי תהליך מדיני הוא הפתרון אליו נצטרך, לדעתה, להגיע אליו: "אנחנו לא יכולים לטעון שאפשר להמשיך לנהל את הסכסוך, לשלוט בזהירות בגובה הלהבות, מבלי שעוד ועוד משפחות ישראליות ישלמו מחיר דמים נורא. אם נמשיך ללכת באותה הדרך, נמשיך להגיע לאותו המקום. קשה לדבר על תהליך מדיני בזמנים כאלה, אבל בסוף זה מה שנצטרך לעשות". 

גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אמר כי לדעתו צריך לפנות לאפיק מדיני. "רק אם יהיה כאן אירוע טרור גדול שעוד לא הכרנו, אז המנהיגים שלנו והישראלים יבינו שצריך לסיים הכיבוש ולפנות לדרך השלום", אמר ראש העיר בראיון לגלי צה"ל. 

חולדאי אמר כי הוא מתלבט אם להמשיך בחיי השגרה בתל אביב, או לערער אותה כדי לגרום לאנשים להבין שחייב להיות פה שינוי. "ההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי לשנות את המציאות" אמר.