בעקבות הפיגוע במתחם שרונה שוחח גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם פיני שיף, יו"ר איגוד חברות השמירה והאבטחה, ואבי נעים, יו"ר ועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי על נושא האבטחה.

"במתחם שרונה נמצאים 18 עד 20 אלף איש ביום, והאבטחה במקום לא הייתה מספקת", טען שיף, "אני חושב שהפיגוע אתמול בוצע דווקא שם כי המקום מאוד אטרקטיבי ואולי כי הוא סמוך לקריה בתל אביב". נעים טען: "לפי הנתונים שבידיי, בית הקפה אליו נכנסו המחבלים לא היה מאובטח, לא היה מאבטח בכניסה לבית הקפה. לפיכך לא היה גורם שירתיע אותם ולא היה גורם שיגיב בזמן ובמקום. בתוך המתחם יש מענה אבטחתי ראוי ומחוץ למתחם אין מענה. התגובה אתמול הייתה איטית ולא טובה, המחבלים נותרו בחיים, ומי שעשה את העבודה זה מאבטחי רשות השידור והשוטרים, ובסופו של דבר גם הם לא עשו את העבודה כמו שצריך, כי המחבלים היו צריכים לגמור הרוגים. מחבל שבא לפגע והורג אזרחים חפים מפשע, צריך לגמור את האירוע כשהוא מת".

גזית שאל האם צריך לחזור לימים בהם בכל פתח מסעדה ובית קפה היה מאבטח. "בעקבות הפיגוע יהיו כאלה שיגידו לך כן", השיב שיף, "כי מקדם ההיסטריה עדיין באוויר אחרי כל כך מעט שעות מאז האירוע. ויהיו כאלה שיגידו לא, שאין צורך, כי לא ייתכן שפיגוע אחד בודד יחזיר מערך אבטחה שלם בפריסה ארצית בבתי הקפה והמסעדות במדינת ישראל". נעים טען: "התשובה שלי היא כן. בעבר 3,000 מאבטחים היו פרושים ברחבי מדינת ישראל כגורם מרתיע ומגיב. לא היו צריכים לבטל את המערך הזה קודם לכן. ההמלצה של המטה ללוחמה בטרור לביטול האבטחה במסעדות הייתה שגויה מכל ההיבטים. גם בהיבטים הכלכליים, שלושת אלפים מקומות עבודה, גם בהיבט האבטחה וגם כיוון שאם נידרש כעת להקים את המערך הזה ייקח לנו הרבה זמן".

"הבעיה היא שמדינת ישראל לא עובדת בצורה שיטתית וקבועה, ואז מתעוררים עם אירועים ומחפשים מענה", הוסיף נעים, "רצף האירועים של טרור במרכזי הערים בישראל הוא קבוע ב-20 השנים האחרונות, עם ירידות ועליות. אנחנו צריכים להתייחס לממוצע ולפיו צריכים להיות מאבטחים במסעדות, זה מכפיל כוח שנותן ביטחון לאזרחים, מרתיע ונותן תגובה. הביטול שלהם היה טעות. אגב, המלצת מטה לוט"ר (לוחמה בטרור) הייתה לבטל גם את המאבטחים במוסדות חינוך, ואנחנו עמדנו על הרגליים האחוריות ואמרנו שנקים את ועד ההורים והם ירדו מההמלצה הזו. יש כיום רפורמה מוכנה לאבטחת גני הילדים, שצריכה לצאת לדרך".

שיף ציין ש"המדינה מאובטחת באלפי מוקדים - משרדי הממשלה, רכבת ישראל, הקניונים, תשתיות הגז, הנפט והחשמל, אלפי מקומות בהם מציבים את אנשי האבטחה הכי טובים שהמשק האזרחי מסוגל לנפק, על פי תוכניות מוגדרות מראש, שבהן מתבצעות הערכת מצב, תמונת מודיעין, יכולת תגובה ואטרקטיביות המקום".

הן שיף והן נעים הסכימו שחייבים להגדיר את מקצוע האבטחה כ"עבודה מועדפת" של משוחררי צבא. "העלות מבחינת המדינה היא לא גבוהה, זה מיטיב עם החיילים והופך את המאבטחים להרבה יותר מקצועיים", אמר נעים. "שבעה חודשים אני נלחם על זה", אמר שיף, "נפגשתי עם כל הגורמים והשרים הרלוונטיים".