השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתכנן לעלות במסגרת הדיון בקבינט המדיני בטחוני דרישה חד משמעית לאשר הכרה בגיוס חיילים משוחררים לחברות האבטחה כעבודה מועדפת. זאת, תוך שיפור תנאי השכר של המועסקים ומתן מענק בתום תקופת ההעסקה.



ההחלטה של ארדן להיות נחרץ הפעם, התעוררה אמנם בעקבות הפיגוע אמש, אולם יש לזכור כי כבר באוקטובר 2015 ביקש ארדן משר הרווחה חיים כץ ומשר האוצר משה כחלון לקדם את הנושא, שכן הם האחראים הן על המענק והן על מימון המהלך. 



למרות תמיכה לכאורה, עד היום טרם הועברו התקציבים למשרד לביטחון פנים והפרויקט לא יצא אל הפועל. בחודש האחרון פנו מארגון חברות האבטחה באמצעות המנכ"ל פיני שיף, לשר ארדן, למפכ"ל המשטרה ולשר האוצר בקריאה של ייאוש לפיה קיים מחסור עצום של אלפי מאבטחים, וכי חברות האבטחה הגדולות לא מסוגלות להעניק שירותיהן ללקוחות חדשים ולגופים המחויבים בהצבת מאבטחים. 

באותו מכתב ציינו בארגון חברות האבטחה כי המאבטחים, המהווים את רצועת הביטחון השלישית אחרי הצבא והמשטרה, נמצאים במצוקה נוראית בשל העובדה שתנאי ההסקה קשים, תוך סיכון ממשי של חיי המאבטחים.

"בניגוד לחמישה אחוזי האבטלה במשק, בתחום האבטחה אין אבטלה כלל, שכן תנאי הסף לשירות מאבטחים הינם שירות צבאי מלא, יוצאי יחידות קרביות ואישור  נשיאת נשק. אל מול כל אלה העבודה המוצעת היא עמידה בחום ובקור ובשמש בתנאי שכר נמוכים יחסית למשק,  כך שאותם לוחמים מעדיפים לפנות לאיתור מקומות עבודה אחרים, מכאן בעצם המחסור הגדול במאבטחים. מתן הכרה בעבודה מועדפת יסייע בגיוסם של כאלף מאבטחים חדשים בכל שנה", אומר ניר גלבוע, מנכ"ל קבוצת האבטחה צוות 3, החברה בארגון האבטחה.