פיגוע הירי בשרונה אתמול גבה מחיר כבד, אך כעת מתברר שנס של ממש מנע ממסע הירי להימשך. לאחר הטבח במתחם שרונה, אחד מהמחבלים הוזמן לבית של שתי נשים המתגוררות באזור ושהה איתן בדירה ביחידות, עד שבעלה השוטר של אחת הנשים קלט במפתיע את עובדת היותו המחבל, על פי החליפה שלבש, ורץ לעצור אותו.

הסיפור המלא מתחיל בשתי נשים שגרות ברחוב שפרינצק, אשר החליטו לצאת לאכול גלידה במתחם שרונה שליד בייתן. לפתע הן שמעו יריות, והתחילו לרוץ יחד עם קבוצה גדולה של אנשים מהמקום, חזרה לעבר הבית שלהן. באיזשהו שלב, הצטרף אליהן אחד משני המחבלים, שהצליח להימלט מהזירה. הן הגיעו לבית יחד עם בעלה של אחת מהן, שוטר שנמצא בחופשה. המחבל, שאמר שהוא בהיסטריה, ביקש לעלות אליהם כדי לשתות כוס מים. שתי הנשים, שחשבו שהאיש בחליפה הוא מלצר במתחם, הסכימו שיעלה. בשלב זה מגיע המחבל ונכנס לביתן, כשהוא נמצא איתן לבד במקום. 
בשלב זה השוטר, בעלה של האישה, לקח את נשקו והמשיך לעבר הרחוב לסייע בזירת הפיגוע. בדרך הוא רואה את המחבל השני שנוטרל בתל אביב, ושם לב שהוא לבוש בחליפה דומה לזו שלבש האיש שעלה לביתו. השוטר הבין ככל הנראה בשלב זה כי האיש שנכנס לדירה שלו הוא המחבל, ששוהה כעת לבד בדירה עם אשתו וקרובה נוספת. הוא רץ במהרה הביתה, כשהוא בדרך מזעיק את המשטרה. קרוב לחמישים שוטרים הגיעו למקום כדי לעצור את המחבל. 

במהלך העצר נפלט כדור על השוטר שביצע את הזיהוי, שנפצע בינוני. המשטרה לא פרסמה הודעה על כך שהוא נפצע, ופרסמה את הפרטים כעת לאחר תחקור ראשוני של האירוע. 
 
אסף חפץ, לשעבר מפכ"ל המשטרה וחתנו של השוטר, אמר כי "זה סיפור הזוי והמזל הוא שהוא בלש מנוסה והבין את המצב. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע. הבת שלי שנשואה לו, היא זו שהעלתה את המחבל. היא חשבה שהוא נסער מהפיגוע ורצו להציע לו מים. היא לא חשבה שמדובר במחבל".