ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (חמישי) למתחם שרונה בתל אביב, בו אירע אתמול פיגוע הירי הקשה. נתניהו התייחס לשורת הצעדים הביטחוניים עליהם החליט הקבינט בעקבות אירוע הטרור, וחשף, בין היתר, כי נעצר משתף פעולה נוסף שלקח חלק בפיגוע, סייען שעבד עם שני המחבלים



ההודעה של נתניהו באה לאחר מאמצים נרחבים שנרשמו היום ללכידת סייען אפשרי, ולפעילות נגד שוהים פלסטיניים בלתי חוקיים בשטחי ישראל (שב"חים).
 
"החלטנו על שורת צעדים התקפיים. תפסנו אדם ששיתף איתם פעולה, שללנו מאות היתרי עבודה מבני החמולות שלהם, שללנו הקלות בעקבות הרמדאן מעשרות אלפים, הגברנו כוחות בקו התפר והחלטנו על עוד עניינים נוספים שאי אפשר לומר כאן", אמר נתניהו בשרונה. 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא הערב להחלטות הבטחוניות בעקבות הפיגוע. ליברמן נשא דברים בטקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה: "אלו שניסו אמש והצליחו לפגוע ביהודים חפים מפשע, כבר עתה הם ומשפחותיהם משלמים וישלמו את מלוא המחיר. גם שולחיהם, במישרין או בעקיפין,  אלו שמסיתים ומספקים את התשתית הרעיונית והמבצעית למעשים אלו לא ינוקו ואנו נגיע אל כל אחד ואחד מהם. אני מתחייב שכל מי שהיה מעורב בפיגוע הרצחני אתמול לא יחמוק מעונש ואנחנו נגיע אליו ונמצה איתו את הדין".