ביום שלאחר הפיגוע הרצחני, מתחם שרונה אומנם שקק היום (חמישי) מבקרים, אבל הזעזוע מהפיגוע הורגש היטב. שוטרי מג”ב הוצבו במתחם, והמאבטחים בכניסות לשרונה מרקט בדקו בקפידה את הבאים כשלמקום הגיעו עשרות כתבים וצלמים מכלי תקשורת מהארץ ומהעולם.



רבים מהמבקרים הגיעו כדי להביע הזדהות ותמיכה. בשעות הבוקר התכנסו עשרות צעירים על מדשאה במתחם ושרו בעצב, אך סיימו בנימה אופטימית בשיר “עם ישראל חי”, שסחף רבים סביב.



בחזית הכניסה לשרונה מרקט, לוח המודעות הקטן הפך לאנדרטה מאולתרת עם נרות נשמה ושלטי תמיכה ועידוד שתלו מבקרים שהגיעו גם ממקומות מרוחקים. “לבנו עם המשפחות”, נכתב על אחד השלטים בעברית, באנגלית, בצרפתית ובאיטלקית. על שלט אחר נכתב “ישראל לוקחת נשימה”.



בבית הקפה "מקס ברנר", שם החל הפיגוע, ניסו לשדר עסקים כרגיל. מנהל המשמרת קיבל הנחיה שלא להתראיין, והמסר היה של חזרה לשגרה. שולחנות רבים היו עמוסים במבקרים בשעות הצהריים וגם בתי קפה ומסעדות סמוכים היו שוקקים למדי. עם זאת, בעלי עסקים סיפרו שמתחם שרונה ידע ימים עמוסים יותר בשעות השיא של הצהריים.



“המבחן האמיתי יהיה מחר. היום הגיעו מבקרים רבים ובפדיונות של העסקים אין שינויים”, סיפר מנהל שרונה מרקט, שלומי חג’ג’. לדברי חג’ג’, מהבוקר ועד 16:00 ביקרו בשרונה מרקט יותר מ־16 אלף מבקרים. “אני מעריך שעד הלילה מספר המבקרים הכולל יגיע לכ־18־19 אלף, וזה סביר אחרי מה שהיה כאן ערב קודם”, הוסיף.



שמואל, שהגיע מירושלים וישב ב"מקס ברנר" לא נשמע מוטרד. “ברור שההרגשה פחות טובה”, אמר. “אבל אנחנו בירושלים יודעים מה זה פיגועים. כשהגעתי לכאן לעשות קניות חשבתי שיהיו יותר מקומות חניה, אבל החניון היה מלא”.



מלצר בבית הקפה ניסה לשדר אופטימיות. “חזרנו לשגרה, החיים חייבים להימשך”, הסביר.



חיליק רביב מרמת גן ישב עם קפה על הבר. “בתל אביב החיים נמשכים”, אמר. “שום מחבל לא ישבש את קצב החיים הרגיל. אני אוהב לבוא לכאן, אבל היום באתי במיוחד. ויש עוד רבים כמוני, עובדה שמלא כאן. אנחנו הישראלים, יש לנו יכולות הישרדות והסתגלות מהירה. אם היה כאן ריק – זה היה הניצחון הגדול של המחבלים”.



בועז כבל, אחיו של ח”כ איתן כבל מהמחנה הציוני, העובד בסמוך ומגיע בתדירות גבוהה לשרונה, הודה: “קיימת מועקה. אחרי פיגוע תחושת הביטחון מתערערת. אבל החיים חייבים להימשך ורואים שחוזרים מהר לשגרה. השוק בפנים מלא עד אפס מקום”.



שרה יום טוב, תל אביבית ותיקה, שישבה עם משפחתה ב"מקס ברנר", סיפרה: “אנחנו לא חוששים לבוא ונמשיך לבוא. אף אחד לא ישבית אותנו. אני יושבת בשולחן שהיה בו הפיגוע רק אמש וזה צובט בלב. באנו להזדהות”.



עם זאת, היו גם כאלה שמתחו ביקורת על היעדר אבטחה מספקת בשרונה עד הפיגוע. “סוף־סוף רואים שוטרי מג”ב מפטרלים בשטחים הפתוחים ואבטחה קפדנית בכניסות למתחם. חבל שזה לא החל לפני הפיגוע”, אמר אחד המבקרים.