"מתחם שרונה הוא הבית השני שלנו", אמרו עשרות ניצולי שואה, שעה קלה לאחר ששמעו על הפיגוע הרצחני במתחם שרונה בתל אביב בו נרצחו ארבעה בני אדם. "המקום הזה מאז הקמתו מעניק לנו ללא תמורה את האפשרות לגייס תרומות לעמותה שדואגת לנו", הוסיפה ניצולת אושוויץ שושנה קולמר בת 96, המתגוררת בבית החם עמותת יד עזר לחבר בחיפה.



מנכ"ל העמותה שמעון סבג הורה למתנדבים שבעמותת יד עזר לחבר להתארגן מידית למפגן תמיכה. "אני קורא לכל ניצולי השואה ולכאלה שרוצים לנצח את הטרור, לפקוד את המתחם כבר היום", אמר סבג. "כמוני וכמו דיירי הבית החם בואו נפגין את עוצמתנו. בשעה שהמחבלים ומשפחותיהם מחלקים סוכריות בשכם ובחברון, ומשגרים לשמיים זיקוקי דינור של שמחה על ההרג של המחבלים, חובתנו להציף את המקום בבני אדם ולהחזיר את החיים לשגרה. אני בטוח שעשרות ניצולי שואה מהבית החם שיגיעו, יקבלו תמיכה מעשרות ומאות ניצולי שואה אחרים מרחבי הארץ שיענו לקריאה שלנו לבוא למקום ולתת לו את הדחיפה שהוא ראוי לה".



ניצולת השואה שושנה קולמר ורעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו
ניצולת השואה שושנה קולמר ורעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו



אחד ממתנדביה הוותיקים של העמותה ומי שמפעיל את דוכן ההתרמה במתחם שרונה הוא אריה בורנשטיין, אדם נמרץ שעבר את גיל 70 ומדי סוף שבוע, ביום שישי הוא מעמיד את דוכן ההתרמות. "אנחנו מקבלים את הפינה שלנו בלי לבקש. המנכ"ל רואה בנוכחות שלנו שם סוג מצווה ואנחנו רואים בהחלטה שלו סוג של שליחות. הוא למעשה מתנדב כמוני וכמו רבים בעמותה כי הדוכן הזה מאפשר לנו לגייס כסף לכמה עשרות ארוחות חמות לניצולי שואה ואנחנו מאושרים מזה כי המהות של העמותה היא להשיג מפה עשר ארוחות, משם עוד עשר וכך מאות ניצולי שואה הנמצאים באחריות עמותת יד עזר לחבר זוכים לארוחה חמה מידי יום".



המשלחת הראשונה של ניצולי השואה יצאה מחיפה יום לאחר הפיגוע מחיפה כדי להפגין נוכחות בשרונה תל אביב ולחלק פרחים למבקרים. "זו חובתנו ונעשה אותה באהבה, כי כך אנחנו מרגישים", סיכם סבג.