כוחות צה"ל, בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, הרסו הלילה (שבת) את ביתו של המחבל בן ה-16 שדקר למוות את דפנה מאיר בהתנחלות עתניאל בינואר האחרון. לפי הודעת דובר צה"ל, הבית ביטא נהרס בהתאם להנחיית הדרג המדיני. 



המחבל שרצח את דפנה מאיר בת ה-38 ב-17 בינואר השנה הפתיע אותה בפתח ביתה כשצבעה את משקוף הדלת. הוא דקר אותה לעיני ילדיה ונמלט. היא נפצעה אנושות וכעבור זמן קצר מתה מפצעיה. אחרי כמעט יומיים של מצוד נתפס המחבל בביתו ביטא ונעצר.

המחבל הודה במעשיו והורשע בתחילת החודש שעבר בגרימת מוות בכוונה - עבירה המקבילה לרצח בדין הצבאי, וכן בעבירה של החזקת סכין. מכתב האישום נגדו עלה כי בערב הפיגוע, 17 בינואר, הוא ראה את מאיר משוחחת בטלפון בכניסה לביתה והבחין בנוכחות שניים מילדיה. לאחר שהעבירה את הטלפון לאחד מילדיה ויצאה לחזית הבית, הוא התנפל עליה ודקר אותה פעמים רבות בפלג גופה העליון, בעוד ילדיה חוזים במעשה. אף שניסתה להיאבק בו, התמוטטה מאיר לבסוף על גבה. בשלב זה ניסה הנער לשלוף את הסכין שנעץ בה, אך לא הצליח – והחליט להימלט מן המקום. כשהגיע לביתו הוא שטף את ידיו מהדם והתיישב לצפות בסרט.

הכפר יטא, שלאורך השנים הוציא מחבלים רבים, ידוע ככפר שבו פועלים קיצונים. רק השבוע יצאו ממנו בני הדודים מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה שביצעו ביום רביעי את הטבח במתחם שרונה בתל-אביב. הם נעלמו מבתיהם יומיים לפני הפיגוע. לאחר שנודע כי ביצעו את מסע ההרג בתל-אביב יצאו תושבים באזור לחלק ממתקים, לירות זיקוקים ולחגוג את מה שהם מכנים "פעולת הרמדאן".