כ-120 אלף בני אדם פקדו היום (ראשון) את שמורות הטבע, הפארקים והגנים הלאומיים וחגגו את חג השבועות באתרים השונים. רשות הטבע והגנים מסרה כי בין האתרים הפופולרים בהם נרשמו עומסים היו הגן הלאומי ירקון, שמורת הטבע עין גדי, שמורת הטבע נחל שניר, הגן הלאומי בית שערים, הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה), הגן הלאומי אכזיב, שמורת הטבע חוף דור (חוף הבונים) ושמורת הטבע חוף פלמחים.

מזג האוויר החם המורגש גם היום, לא מנע מאלפי מטיילים לארוז חפציהם ולנוע צפונה כבר מסוף השבוע. מחדר הבקרה של רשות הכינרת נמסר כי במהלך החג פקדו את 15 חופי איגוד ערים כינרת כ-40 אלף נופשים. החופים צינברי, שקמים וצאלון נסגרו ונפתחו לסרוגין בשל תפוסה מלאה. במהלך החג התקיים מבצע "יצאת נקי, יצאת חינם" של רשות הכינרת בחופים, במהלכו נופשים שאספו שלוש שקיות אשפה יעודיות- לבדלי סיגריות, בקבוקי פלסטיק ואשפה כללית נהנו מזיכוי דמי החנייה ששילמו בכניסה. ברשות הכינרת ציינו כי הפעילות מסייעת לחינוך הנופשים לשמירה על הניקיון ואיכות הסביבה.

נופשים בכנרת, היום

 
באתר האטרקציות על גדות הירדן- אינדי פארק נרשמה תפוסה מלאה וכבר ביום שישי האתר נסגר למבקרים בשל תפוסה מלאה ונופשים רבים פקדו את האתר במהלך כל החג. לירז מארק בעלי האתר ציינה: "בחג המים - עם ישראל רוצה לבלות בסביבת מים, מה גם שבילוי במקומות אלו מסייע להתמודדות עם החום. הנופשים אצלנו נהנו מטמפרטורה של 16 מעלות בירדן". כחלק מהפעילות לחג השבועות, הישראלים שקפצו לבקר במוזאון הפתוח בתפן נהנו מפעילות יצירתית לחג שכללה הכנת זרים לראש וקליעת סלים.  בקיבוץ מרום גולן ציינו את חג הביכורים בטקס חגיגי רודיאו בחוות הסוסים וכן ארוחה חלבית גדולה ומיוחדת. המשפחות שפקדו את המקום נהנו מפעילות מגוונת לילדים.



מבצע ניקיון בכנרת, הבוקר