תל אביב עומדת לצד נפגעי הטבח באורלנדו: הערב (ראשון) נצבע בניין העירייה בעיר בצבע דגל הגאווה, דגל ארצות הברית ודגל ישראל במפגן תמיכה בנפגעי הטבח האכזרי שהתרחש בשעות הבוקר המוקדמות באורלנדו, במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה. באירוע, עומאר מאטין, אמריקאי ממוצא מוסלמי נכנס חמוש למועדון ובירי חסר מעצורים הביא למותם של 50 בני אדם. ארגון הטרור דאעש נטל אחריות על הטבח, אך אביו של המפגע טען מוקדם יותר כי התבצע מתוך מניעים אחרים: לרשת NBC News אמר כי "זה לא קשור לדת". הוא סיפר כי בנו הפך "כועס מאוד", כשראה לפני מספר חודשים "שני גברים מתנשקים במרכז מיאמי", והוסיף כי הוא מאמין שזה יכול להיות המניע למעשה בנו. "אנחנו לא מודעים לכל פעולה שהוא עושה. אנחנו בהלם כמו שאר אמריקה. זה לא היה קשור לדת", הדגיש האב לרשת החדשות.



ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, מסר כי ״טבח השנאה הנורא שאירע באורלנדו הוא טרגדיה נוספת בשורת האירועים שאנו חווים לאחרונה. שוב קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהטרור ממשיך להכות בכל מקום בארץ ובעולם. אני שולח תנחומיי למשפחות ההרוגים והפצועים שהטרור קטע באכזריות את שגרת חייהם".



עוד הוסיף כי "לפני זמן קצר שלחתי מכתב תנחומים בשמי ובשם תושבי תל אביב-יפו למושל פלורידה ולראש עיריית אורלנדו. ישראל וארצות הברית חולקות את אותם ערכים של חופש וזכויות הפרט לכל אדם. לצערי הרב ישנם אנשים שנוקטים באלימות אכזרית כדי לאיים על דרך חיינו ועל ערכינו. אסור לנו לתת לטרור להשיג את מטרתו ולעצור את חיינו. הערב נאיר את בניין העירייה בצבעי דגל ארצות הברית, דגל ישראל ודגל הגאווה - מתוך הזדהות עם קרבנות הפיגוע והפגנת סולידריות עם ידידינו האמריקאים״. 


"יום שובר לב"

מוקדם יותר היום נשיא ארה"ב, ברק אובמה, גינה את הטבח: "אנחנו עדיין לומדים את האירוע והחקירה נמשכת, אין לנו עדיין מידע מדויק על מה שהוביל את אותו אדם לבצע את הירי", אמר אובמה. "הנחתי את כל גורמי הביטחון ואנשי החקירה לבדוק מאיפה הגיע ומה היו כוונותיו של היורה, ואין ספק שהוא היה מלא בשנאה. בימים הקרובים נגלה למה זה קרה", הוסיף.



לדבריו, "שוחחתי עם ראש עיריית אורלנדו והבעתי בפניו את צערי לאבדן החיים האמריקאים. הצעתי את כל העזרה ואנחנו נעשה מה שצריך. אנו מביעים תודה גם לכוחות המשטרה שהגיבו לאירוע במקצועיות רבה, הצילו חיים ועצרו את המקרה זה מלהפך לאסון קשה יותר. לעולם לא נוכל להודות להם מספיק. זה בהחלט יום שובר לב לנו ולכל חברינו בקהילה הלהט"בית", אמר הנשיא האמריקאי.



עוד התייחס למקום בו בוצע הירי ואמר כי "היורה כיוון למועדון בו אנשים באו לחיות, לרקוד, ולשיר והם הותקפו במקום של סולידריות וכוח. מקום בו אנשים באים לעורר מודעות ולהביע דעתם בכל מה שקשור לזכויות אדם, כלומר - שהתקרית הזאת נוגעת לכל אמריקאי באשר הוא כיוון שזו פגיעה בכולנו. זו פגיעה בכל מי שמאמין בעקרונות של המדינה שלנו. אלה הם הערכים שהופכים אותנו לאמריקאים".