"העימות הבא בצפון יהיה שונה מצוק איתן וגם מהמלחמות בעבר כמו יום כיפור", כך אמר הבוקר ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, במהלך נאומו בכנס הרצליה, שהחל היום את יומו השני. הלוי הוסיף והזהיר: "אם תהיה מלחמה נוספת עם חיזבאללה, ישראל תשתקם ואילו לבנון תהפוך למדינת פליטים ותתקשה להשתקם". 
 
ראש אמ"ן התייחס לשאלה כיצד יראה העימות הבא בגבול הצפון, והדגיש את חוזקה של ישראל: "אנחנו לא מעוניינים בעימות עם חיזבאללה אך מוכנים יותר מפעם. לא היה בהיסטוריה אויב שאנו יודעים עליו יותר. כיצד יראה העימות הבא? בעיקר בצפון זה יהיה שונה. לא רוצה להגיד יותר או פחות. שונה מצוק איתן שונה וגם מהמלחמות שהיו מיום הכיפורים ואחורה. אז היה לנו בעורף הרוג אחד. המצב בעימות הבא יהיה שונה לחלוטין. אנחנו חזקים מאי פעם ונוכל להתמודד עם כל איום". 
ראש אמ"ן אף העריך כי "במלחמות הבאות רוב הנשק שיפגע בישראל יהיה מתוצרת איראנית". 

הלוי התייחס לשינויים האסטרטגיים במזרח התיכון, ולברית שנרקמת בין ישראל למדינות המתונות: "חלק מהאינטרסים של המדינות הסוניות הפרגמטיות הולכים ומתקרבים לאינטרסים שלנו. זו לא אותה סעודיה שראינו אותה לפני שנה וחצי, היא עם מלך אחר, ושואפת להוביל את המחנה הסוני במזרח התיכון. היא מנהלת רפורמות מבניות מאד עמוקות שתכליתן להביא אותה לכלכלה אחרת ולא תלויה בנפט".
ראש אמ"ן אמר כי "שנן שתי תכליות לעשייה המודיעינית: לתאר את האויב לספר את הסיפור והשניה מעט יותר חדשה - להשפיע על המציאות. המערכה שבין המלחמות תכליתה לרסן את בניין הכוח של האויבים היא סוג של השפעה שבה אנחנו משקיעים הרבה יכולות ובמידה רבה מאד של הצלחה".