"יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות", כך התבטא הבוקר (שישי) מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך בדברים שנשא עם חנוכת רחוב על שמו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, שהתאבד לפני כשנה. 

חנוכת הרחוב בעיר מודיעין זימנה אליה נבחרי ציבור, את ראש העירייה ובכירים ברשות המקומית, וכן את בני משפחתו של תנ"צ ברכה ז"ל. כאשר במהלך דבריו של המפכ"ל הוא אמר כי יאח"ה היא המקום הרגיש ביותר בעבודת המשטרה, מרכז העצבים וחושפי היבלות של החברה ושל הממשלה. אז השלים בדבריו: "אין מקום יותר רגיש יותר מיאח"ה. זה כנראה לא במקרה שיאח"ה נולדה ב-75 וממשלה כבר נפלה ב-77. ויאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות אבל יאח"ה צריכה לצעוד ישר וזו משימה לא פשוטה ללכת ישר ולהביט לא ימינה ולא שמאלה זו משימה לא פשוטה. וצריך בשבילה גב זקוף, כי אין מצב שלא חובטים בך או מכאן או מכאן ואין מצב שאתה לא דורך על עצבים חשופים ועל יבלות ולכן באופן מובנה אתה נמצא חשוף בצריח וחוטף את הביקורת של כל מי שלא נחמד לו או מרגיש לא בנוח כשצועדים במשעול".

 דבריו של המפכ"ל אלשיך עוררו סערה בקרב אישי ציבור וגורמים פוליטיים, הטוענים כי משתמע מדבריו איום מרומז לכאורה או יהירות.





"האם לאפרים שלנו לא מגיעה שדרה, רחוב? למה משעול?", תהה אלשיך והמשיך בדבריו: "למילה משעול - יש משמעות עמוקה. שם אנחנו צועדים, שם אנחנו הולכים ושם אנחנו מעוניינים להמשיך ללכת. אני חושב שאין סמלי מזה, כשאנחנו דנים בתקופה האחרונה על הקושי לעמוד בגב זקוף, בעיניים פקוחות ולהתעלם מביקורת מכל מי שלא נוח לו שאוכפים את החוק כמו שצריך לאכוף את החוק. הולכים ישר כמו שצריך ללכת ישר, שבסופו של דבר לא נכנעים לא לטלטלות ולא לרוחות. זה המשעול שבו מוטל עלינו לצעוד".
 
"זה לא קל, אבל יש לנו סמל והסמל הוא אפרים. את הסמל הזה לצערי, לא הכרתי באופן אישי,  רק שמעתי. אבל אני רואה את העיניים של אנשים כשהם מדברים על אפרים והתחושות של האנשים בכל פעם שהנושא הזה עולה. כעמיתים שצעדו איתו במשעול כתף אל כתף, מה הם חושבים ומה הם מרגישים ביחס לאלמנט הזה של להיות שומר סף אמיתי", סיכם אלשיך.