הצעת החוק שתעלה לאישור היום בוועדת השרים לענייני חקיקה היא מסוג החוקים שהיה צריך לקבוע כבר לפני שנים רבות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית, שלפיה אזרחים ותיקים מעל גיל 80 יקבלו שירות במקומות ציבוריים ללא המתנה בתור. את הצעת החוק יזמה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (הליכוד). כיום רק במקומות מסוימים יכולים אזרחים בגילאים אלה לחסוך מעצמם את ההמתנה בתור, וזאת משום שאין חוק המעגן זאת.
 
החוק החדש צפוי לחסוך לבני ולבנות ה־80 ומעלה לא רק זמן רב אלא גם מאמץ פיזי ובמקרים רבים גם כאבי רגליים וגב, וזאת משום שישנם לא מעט מקומות ציבוריים שבהם ההמתנה בתור אינה קצרה.
 
המקומות שבהם יינתן הפטור בין היתר הם סניפי דואר, בנקים, בתי קולנוע, אולמות מופעים, אצטדיונים, גנים לאומיים, שמורות טבע, חנויות גדולות לממכר מזון ועוד. בנוסף, לשרה לשוויון חברתי תינתן הסמכות להוסיף בעתיד מקומות נוספים שבהם יקבלו האזרחים והאזרחיות מעל גיל 80 פטור מעמידה בתורים.

עם זאת, החוק לא יחול על שירות שהוא טיפול רפואי, כדי שלא לקבוע הקדמת תור על סמך גילו של אדם במקום שבו המצב הבריאותי הוא שצריך להיות השיקול הקובע. ההסדר המוצע לא יחול גם לגבי תור שהמתנה בו היא בכלי רכב, כגון תחנות דלק, וכן לא לגבי תור שנקבע מראש.
 
"אין בישראל אדם שלא נתקל בתופעה המבישה של אזרחים ואזרחיות ותיקים שהגיעו לגבורות נאלצים לעמוד ולהשתרך בתורים ארוכים בבואם לקבל שירות במקומות ציבוריים", אומרת גמליאל. "הפסוק 'מפני שיבה תקום והדרת פני זקן' צריך להיות נר לרגליה של חברה בריאה וסובלנית, שיודעת לכבד ולהוקיר את אזרחיה הוותיקים. פטור מעמידה בתורים הוא המינימום שאנחנו יכולים לעשות למענם".