סופו של עידן: לאחר עבודות מטה ארוכות, הוחלט היום (ראשון), לצמצם את הדפסת העיתון הצבאי "במחנה" ולהפכו משבועון לירחון, ובנוסף הוא יועבר באופן מצומצם לאינטרנט, 81 שנים בדיוק לאחר שיצא לאור בפעם הראשונה והופץ ביחידות צה"ל עוד מלפני קום המדינה. אחרי שבועות של עבודת מטה, החליט אגף כוח האדם לצמצם את הדפוס משקולי תקציב ומתוך ניסיון להביא את העיתון למאה ה-21. העיתון, שהיה בתחילת דרכו העיתון הרשמי של ארגון "ההגנה", ימשיך לפעול במתכונת דיגיטלית מצומצמת וחלק גדול מהכותבים, הצלמים והעורכים יועבר מתפקידו ליחידות אחרות, ככל הנראה בתוך דובר צה"ל. תכניו של המותג יועלו לאתר אינטרנט ועמוד פייסבוק ולא יועברו למכונות הדפוס.



בנוסף לכך, באכ"א החליטו להכפיף את העיתון אליהם, אולם הפרק הזה טרם סוכם סופית. חיילי העיתון לא יישארו תחת חיל החינוך שנמצא גם הוא תחת קיצוצי תקציב מאז יצא לדרך תר"ש (תוכנית רב שנתית) גדעון. בנוסף הוחלט בצה"ל לפתוח את הגישה של חיילים ואזרחים לתכני המגזין באמצעות הרשתות החברתיות והסלולר, ובעקבות כך אתר צה"ל ישודרג בתקופה הקרובה ותושק לו אפליקציה שבתוכה ישולבו גם התכנים של "במחנה".



"סוף עצוב ומר"


בעיתון עצמו לא הופתעו מההחלטה אך לקחו אותה ברגשות מעורבים. על הכוונה לצמצם את פעולתו שמעו אנשי העיתון כבר לפני כחודש ישירות מקצין חינוך ראשי תא"ל אבנר פז־צוק, שסיפר לאנשי העיתון על המהלך המתגבש. "זהו סוף עצוב ומר לאחד מבתי הספר לתקשורת הכי גדולים וחשובים בארץ", סיפר אחד החיילים המשרתים בעיתון. "מצד שני היום הרשת היא מכתיבה את הקצב ובסופו של דבר התכנים יגיעו ליותר אנשים מאשר היום" הוא אמר.



גורמים בכירים בצה"ל אמרו לא פעם כי "אין סיבה להחזיק את העיתון בתוך הצבא כמו שאין סיבה להחזיק תחנת רדיו צבאית". לדבריהם אם היה ניתן לסגור את תחנת הרדיו גלי צה"ל הדבר היה נעשה, אולם המהלך עלול להיתפס כמהלך של פגיעה בדמוקרטיה ולכן הוחלט בשלב זה לא לגעת בתחנה הצבאית.



מדובר צה"ל נמסר: "עיתון 'במחנה' לא ייסגר. צה"ל מקיים בימים אלה עבודת מטה על מנת להתאים את התקשורת הפנים ארגונית, ובכלל זה את עיתון 'במחנה' לעידן הנוכחי, המאופיין בצריכת תקשורת גדלה והולכת ברשת ובסלולר. לפיכך, עיתון 'במחנה' יהפוך לדיגיטלי, ובמקביל יופץ גיליון מודפס פעם בחודש".