מעילה חסרת תקדים: 19 חשודים בגין חשד לביצוע שורת עבירות מרמה, מס והלבנת הון בהקשר לשירותי כוח אדם בשווי מוערך של מאות מיליוני שקלים, נעצרו הבוקר (שני). ההונאה נחשפה במסגרת חקירה שמנהל צוות חקירה משותף של יחידה ארצית של משטרת ישראל, רשות המסים, הביטוח הלאומי ומינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה והתעשייה.



במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם ונתפסו מסמכים, חומרים רלוונטיים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילוט. על פי החשד, חברו מספר גורמים, חלקם עוסקים בתחום מתן שירותי כח אדם, לגורמים שבבעלותם בתי עסק מורשים למתן שירותי מטבע, אחד מהם אף נסחר בבורסה כחברה ציבורית ויצרו מנגנון שיטתי של דיווחים כוזבים, ניפוח עסקאות, הפקה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות והמרת כספים, זאת על מנת להפיק רווחים במרמה ולהונות את רשויות המס והביטוח הלאומי וכן את אגף ההסדרה במשרד הכלכלה שהוא הרגולטור בתחום שירותי כח האדם. ככל הנראה עומד היקף העבירה המוערך על למעלה מ-200 מיליון שקלים מכספי המדינה.



בשל העובדה כי אחד מנותני שירותי המטבע שעל פי החשד מעורב בפרשה הינו חברה ציבורית, עודכנו כנדרש גורמי הרשות לניירות ערך. לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק המע״מ ועבירות על פקודת מס הכנסה, ועבירות של זכויות עובדים ובהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם בהמשך.