בהמשך להתבטאותו בשבוע שעבר של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה חומר שיכול 'להפיל ממשלות', פרסומים טריים חושפים כי ברשות המשטרה חומרים מודיעיניים על נבחרי ציבור, ובהם מידע על עבירות פליליות שביצעו לכאורה חברי הכנסת הקודמת. המסמכים כוללים אף רשימה של עדים פוטנציאליים שניתן יהיה לזמן. על רקע זה ובצל הביקורת שמעורר אלשיך, בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הסביר היום (שני) כתב הפלילים לשעבר, בוקי נאה, על התנהלותו הבעייתית של מפכ"ל המשטרה: "אלשיך רוצה להיכנס דרך קיר בטון ולצאת דרך הצד השני. יש בעולם הרבה אמצעי תקשורת, אבל אלשיך מתעלם מקיומם של הכתבים לענייני פלילים, הוא לא משתף איתם פעולה ומנהל מלחמת עולם נגדם. הוא לא יכול להתעלם מהעיתונאים ולמנוע מהם לסקר את המשטרה כשזהו תפקידם. לכן, גם אם היה מפכ"ל המשטרה הכי טוב בעולם, עדיין היו מציירים אותו בתקשורת כגרוע בעולם".






כשהוא מוזמן לוועדה בכנסת והוא לא בא, זה כבר לא קשור ליחסים שלו עם התקשורת. לפרלמנט הוא צריך לבוא לא משנה מה.
"הוא חי בעולמו ומנהל את המשטרה בצורתו שלו. יש הרבה קציני משטרה בכירים שלא מבינים מה הוא רוצה מהם ואין להם תקשורת איתו, הם לא יודעים מה לשדר לשוטרים שלהם והמצב הזה חמור מאוד. כל אחד מהם מחפש את אלשיך כדי למצוא את היום שיוכלו להכניס לו סיכה בישבן".

מה עומד מאחורי התיקים המודיעיניים שברשות המשטרה?
"זה לא משהו חדש, זה התפרסם כבר לפני שנה. המשטרה לא האזינה לחברי הכנסת בצורה יזומה ועקבה אחריהם, מישהו העביר למשטרה תיק עם מידע על כל חברי הכנסת, לא ברור מי".

מה מסתתר בתוך אותם תיקים ומסמכים?
"אם אכלת חינם פה ושם, ומישהו יבוא להגיש נגדך תלונה, אז יש למשטרה מאגר מידע מודיעיני עצום בעניין. בכל יום מגיע מישהו ומספר למשטרה משהו תמורת דבר אחר, וזה שוכב בתור מידע מודיעיני אותו צריך לדעת לעבד".

"חזרתי עכשיו מסיורים אצל המאפיה בסיציליה", סיכם בוקי נאה, "אני עושה השוואות עם מה שקורה אצלנו. באף אמצעי תקשורת לא מפרסמים על המאפיה הישראלית כי זה לא מעניין, אבל המאפיה אצלנו חזקה פי מיליון. מח"ש הגישו אתמול כתב אישום נגד קצין משטרה באילת על שחיתות".

עריכת תוכן 103FM: ג'וני דוב