בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין זועמים על מינויו של רן ברץ לראש מערך ההסברה. גורם בבית הנשיא מסר אתמול (שני) כי עמדתם השלילית לגבי המינוי לא השתנתה, והפנו לתגובה קודמת שמסרו בעבר בעקבות פוסט ארסי שכתב ברץ על ריבלין. "אנחנו רואים את הדברים בחומרה רבה", נמסר בתגובה ההיא. "מנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה, בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני ראש הממשלה עת קיבל החלטתו למנות את הנ"ל לתפקיד", נמסר מבית הנשיא.



ריבלין צבר את זעמו עוד קודם, בעקבות אותו פוסט שבו עלב בו ברץ, והטיל ספק בחשיבות תפקידו והאבטחה סביבו. "אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב ולחץ ידיים לכולם. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך, עד שאין שום חשש לחייו", כתב ברץ בפוסט המדובר. עוד כתב ברץ על ריבלין: "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה ולוחץ לכולם אחד־אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים־שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת". 



הנשיא ראובן ריבלין. צילום: מרק ישראל סלם





הסטטוס שכתב רן ברץ על ריבלין, צילום מסך
הסטטוס שכתב רן ברץ על ריבלין, צילום מסך





כזכור, לאחר שהתגלו הפוסטים נגד ריבלין ונגד נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, זימן נתניהו את רן ברץ לשיחת הבהרה. כמו כן, התייחס נתניהו לנושא שבאותה תקופה שם את מינוי ברץ כולו בספק, "קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד"ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור בארץ ובארה"ב. הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה", אמר נתניהו. בנוסף, ברץ עצמו פרסם התנצלות בפייסבוק: "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן".