בקשתו נענתה: האסיר וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט צפוי לצאת לראשונה מהכלא, כך אישר היום (שלישי) שרות בתי הסוהר. לבקשתו, ייצא אולמרט בחודש הבא לחופשה בת 48 שעות מהכלא, שם הוא מרצה את עונש המאסר שנגזר עליו בגין שוחד. הוא יאובטח במהלך החופשה על ידי השב"כ. אולמרט גם מסר מבעוד מועד כתובת בה יהיה עליו לשהות בשעות הלילה במהלך החופשה.



בשב"ס לא התנגדו לבקשת החופשה, שכן היא מגיעה לאחר שעברה תקופה של רבע ממאסרו, משך הזמן המינימלי ליציאת אסיר לחופשה ולאחר שחוות הדעת על התנהגותו בין כתלי הכלא היו חיוביות ולאור שהערכת המסוכנות הנמוכה שלו.



כזכור, אולמרט החל לרצות את 19 חודשי המאסר שנגזרו עליו ב-15 בפברואר, באגף 10 של כלא מעשיהו, יחד עם יתר מורשעי פרשת הולילנד. הוא משתתף בלימודים, בשיעורי ספורט וכן בסדנה טיפולית על בסיס יומי.



אגף 10 בכלא מעשיהו בו שוהה אולמרט. צילום: שב"ס
אגף 10 בכלא מעשיהו בו שוהה אולמרט. צילום: שב"ס




הגבלת ביקורי עורכי דין



טרם אישור בקשתו של אולמרט, לפני כשבועיים וחצי, הודיעה נציבות שירות בתי הסוהר כי תגביל את ביקוריהם של עורכי דין בכלא, זאת בעקבות הפרסום בערוץ 2 אודות מגמה של ראש הממשלה לשעבר, לשכור את שירותיהם של 37 עורכי דין.



הפרסום על הביקורים התכופים גרם לנציבות שירות בתי הסוהר לבצע עדכון נוהל שירות בתי הסוהר לביקורי עורכי דין. לפני ההודעה על פי חוק, רשאי היה כל אסיר לפגוש את פרקליטיו ללא הגבלה. אלא שהחוק הסמיך את נציבות שב"ס לקבוע גם התניות וכללים.



בנציבות הבינו את ההשלכות של הביקורים התכופים של עורכי הדין המגיעים לבקר את אולמרט ואסירים אחרים, ועדכנו את הנוהל כך שביקורי עורכי דין יוגבלו. על פי הנוהל החדש יוכל אסיר לקיים עד שלושה ביקורים של משרדי עורכי דין בשבוע ולא יותר מביקור של משרד אחד ביום. בשב"ס מציינים עוד כי בכל ביקור יכולים להצטרף מספר עורכי דין מאותו משרד בלבד וכי אורך הביקור יעמוד על כ-45 דקות.