פרשת ילדי תימן והפתיחה המסתמנת של ארכיון המדינה בנושא זה, פותחת מחדש את הפצעים, בעיקר לדור אשר אחיו נחטפו. לאחר שהזמר בועז שרעבי, כתב הבוקר (רביעי) ב"מעריב" על המצב המשפחתי שלו ועל הנושא הכאוב, התראיינה היום גם הזמרת מרגלית צנעני (מרגול) לגלי צה"ל וזעמה על ההתנהלות בפרשה, ובעיקר על הקלות שבה מתייחסים לנושא.



"אני מכירה את פרשת כנרת וגם את רופין הגזען (פרשה בה הוכרחו עולים מתימן לעבור מהמקום בו התיישבו ע"י מתיישבים חדשים, למרות שהגיעו למקום שנה לפניהם), הוא גם חלק מחמאות לעדה התימנית ואמר בין היתר כי 'הם עובדים טוב ועוד בזול, צריך לשמור עליהם, הם כאלה ממושמעים שזה חשוב מאוד'. עכשיו יש מדרשת רופין, אתה יכול להאמין שהיה יהודי כזה? אני לא אוהבת את הטרימינולגיה של פרשת ילדי תימן, זה פרשה? זאת שואת העדה התימנית. פרשה זה שניצב מתעסק עם הפקודה שלו, זאת לא פרשה, זאת שואת העדה התמנית.

"זאת פרשה? אימהות בוכיות זאת פרשה? אי אפשר. ההורים שלי וכל העדה הנחמדה שלי, אם מותר לומר, מאוד "למלמית". אנשים דתיים, נחמדים, לא הולכים מכות על שום דבר. אנחנו דור אחר נקודה. כשהתחלנו לקבל צווי גיוס בשכונה שלי, קיבלנו צווים מתים לכאורה. ככה נוצרה הפרשה ואז הגיעו לוכדי עצירים והאשימו את ההורים בהחבאת הילדים. 

אני לא יודעת מה קרה, ואני לא אוהבת שאומרים שהיה בלבול, לא היה בלבול שהקימו את מפא"י. ראית איזה בלגן היה בפרשת "יוסל'ה שומחאר". כל המדינה התגייסה עבור ילד אחד וזה מבורך. אחים בוכים על אחותם, אבל מה עם הילדים שלי? שאתה שומע סיפור ועוד סיפור, ועוד משפחה, מה, הם סתם בודים מליבם? אני לא יודעת מה קרה. לא אוהבת כשאומרים שהיה בלבול בשנות ה-50. "לא היה בלבול כשהקימו את מפא"י ואת כל המוסדות. רק שם היה בלבול", אמרה.
"עמי חובב טוען שהוא בדק את הסיפור ולטענתו מדובר בילדים שנפטרו? אז איך זה כשבגרו האחים, שידעו לשוטט במשרדי הפנים, הם רואים שיש מספר תעודת זהות, עזב את הארץ, כל מיני דברים שמעלים סימני שאלה. מי שגוזזים לו את הפאות, אחר כך מעלימים אותו. אני כבר אומרת לך, התיק הזה יגיע למבוי סתום. יש תיאוריית קונספירציה שאני לא רוצה לחתום עליה. יש מלא מיוחסים, אבל אז, בשם חיסיון משפחתי וחירטוטים יעלימו את זה. אני לא מתביישת לומר שאלה פשעי מפא"י. הכי כואב לי שהן אומרים: "אולי עשו להם טובה, יש לה 'שלושה, ארבעה ילדים, דיללו להם'. אני רוצה שיפתחו את הפרוטוקולים".