חנה הנקין, אמו של איתם הנקין שנרצח בפיגוע ירי עם אשתו, נעמה הנקין, התייחסה היום (חמישי) להתמודדות של משפחתה עם האבדן. זאת לאחר שאתמול בית המשפט הצבאי בשומרון גזר שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר, במצטבר, על כל אחד מארבעת חברי חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי בו נרצחו בני הזוג לנגד עיני ילדיהם, באוקטובר 2015. "הרגשתי שאני צריכה לראות במו עיניי את מי שרצחו את ילדיי, הרגשתי צורך להגיד למרצחים: 'ניסיתם להרוס אותנו אבל אנחנו חורקים שיניים וממשיכים לחיות כאן'", אמרה הנקין בראיון לאילנה דיין בגלצ.



האם שאבדה את בנה, הסבירה כי היא מתמודדת עם "כאב מוחץ". לדבריה מדובר במצב בו קמים באמצע הלילה מתוך כאב ומתוך זיכרונות. "למרות שהנכדים שלנו נמצאים שלנו במקום מעולה, הילדים שלנו לא זכו לגדל את ילדיהם", הוסיפה הנקין.



לדבריה, הכאב שחשה המשפחה קשור גם לקטיעתה של היצירה, שכן בנה היה היסטוריון ודוקטורנט ואשתו היתה מעצבת גרפית. "הבן שלי היה תלמיד חכם, דוקטורנט מבטיח, אנחנו קוראים במחשב שלו, מיד בשבעה פרצנו את המחשב שלו". הנקין שיתפה כי לא רק איתם נהג לכתוב. "נעמה כתבה שירה, אנחנו נחשפנו לשירה שלה רק אחרי המוות".



על הדברים שהותיר אחריו אמרה האם: "אנחנו גם מצאנו מן יומן של התמודדות עם הזמן. איתם ונעמה הלכו יחד לאסוף את הילדים, הם הלכו יחד. השכנים לא ראו זוג כזה שהולך ביחד. איתם ליווה את הילדים שלו, ניגן איתם מדי יום". 




"הילדים צריכים את השקט"



לצד ההיאחזות ביצירה שהותירו בני הזוג, הנקין מספרת כי המשפחה משקיעה את כל כולה בילדים שהותירו בני הזוג. במסגרת ההתמודדות סיפרה הנקין כי אינה מעוניינת לחשוף את הילדים. "אני לא מדברת על התחום הזה, הילדים צריכים את השקט שלהם ולא להיות באור הזרקורים".



למרות הקושי, הנקין מעידה כי הפיגוע לא גרם לה להפנות שאלות לאל. "ראיתי אתמול את המחבל, מדובר בתחתית החבית. ירו על הילדים שלנו מטווח אפס, ראיתי את המחבל, שהבן הפצוע שלי בשארית כוחותיו נאבק איתו כדי למנוע חטיפה ולהציל את ילדיו. אין לי שאלות לקדוש ברוך הוא, היו מרצחים שפלים. תמיד האמנתי שהחיים הם לא כספומט, אין לנו שוברים לשבת חינם בבית מלון. לכולנו יש תפקידים, לא תמיד זה יוצא. אבל יש תפקידים וממשיכים הלאה".



בסיום דבריה ביקשה הנקין להודות לעם ישראל "בשמונת החודשים האחרונים זכינו לחיבוק מדהים מצד כולם, מצה"ל, הפרקליטות הצבאית ואפילו השב"כ. זה פשוט מדהים, אנשים שאנחנו לא מכירים הגיעו לבית שלנו, אנחנו בית דתי והגיעו אלינו מכל קצוות הקשת. האצילות, החסד והחיבוק, משם אנחנו שואבים את הכוחות".



הלוויתם של בני הזוג הנקין. צילום: דוברות נריה
הלוויתם של בני הזוג הנקין. צילום: דוברות נריה



כזכור, אמש נגזר עונשם של המחבלים חברי החוליה, יחיא חג׳חמד, אמג׳ד עליוי, סמיר כוסא וכרם רזק,. הם הורשעו בחודש מאי בכך שתכננו יחד לבצע פיגוע חטיפה וארבו לרכבים של אזרחים ישראלים. בתיהם של המחבלים נהרסו כחודש לאחר הפיגוע, לאחר אישור בג"ץ.



בהתקרב הרכב בו נסעו בני הזוג הנקין ז״ל וארבעת ילדיהם, ירה אחד הנאשמים לעברו עשרות כדורים. המחבלים ניסו לחטוף את בני הזוג ומשלא צלחו, אחד הנאשמים ירה בהם מטווח קצר לנגד עיני ילדיהם הקטנים. שלושה מהמחבלים נתנו את הדין גם על כך שביצעו שני פיגועי ירי קודמים במהלך חודש אוגוסט 2015. באחד הפיגועים נפצע האזרח רונן אדרי. מחבל נוסף שהשתתף בביצוע הפיגוע הורשע, אך גזר דינו טרם ניתן. משפטם של שני מעורבים נוספים בתכנון הפיגוע והוצאתו אל הפועל עדיין מתנהל.