שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לאנשי משרדו לתעדף את הטיפול בגיור חיילים בסדיר. בשנים האחרונות הליך הגיור של עולים חדשים שאינם יהודים אך מתגייסים לצה"ל, כמעט שאינו קיים. 



גורם בכיר במשרד הביטחון הביע דאגה לנוכח העובדה שנכון להיום בכל שנה מתגייסים אלפי חיילים שאינם יהודים, ואינם מקבלים אפשרות מסודרת לעבור גיור. "כל שנה מתגייסים כ־5,000 צעירים שהם לא יהודים על פי ההלכה", אומר הגורם, "אותי זה מטריד מאוד שיש חיילים שנשבעים לברית החדשה בטקס סיום הטירונות שלהם. מצד אחד הם מוכנים להילחם ולמות למען ישראל, מצד שני הם לא יכולים להיקבר בבית עלמין יהודי". 
 
לדבריו, נכון להיום יש 60 אלף אזרחים לא יהודים ששירתו בצה"ל ולא גוירו, אף על פי שקיימת האפשרות. "הם כבר לא משרתים, והם לא יהודים לפי ההלכה, וזאת למרות שהם ממשיכים לשאת בנטל כמו שירות מילואים", אומר הגורם הבכיר. "אני רואה אותם ברשת החברתית, פוגש אותם, מדבר איתם ומבין את מצוקתם, את המרמור והכעס. אסור שזה יימשך".
 

הגורם הבכיר מציין כי מדובר לרוב בעולים צעירים מחבר העמים. "הפתרון הוא קידום גיור במהלך השירות", הוא טוען, "לצערי, בשנים הקודמות היה הליך של גיור צבאי, אבל הוא הועבר לטיפול הרבנות הראשית ונעצר. זה היה ההליך הכי ידידותי בישראל, אבל זה לא קרה, כי נתנו לחיילים את התחושה שזה מסובך ומורכב ולא כדאי להם. אם אנחנו צבא העם, צריך להתייחס לכל מי שהוא חלק מכור ההיתוך באופן שווה. צריך לתת לזה עדיפות גבוהה".
 
לדבריו, לאחרונה קיים שר הביטחון ליברמן דיון בנושא, ובמהלכו הודיעו נציגי הצבא כי אין תקציב לפרויקט הזה. "עלותו של הגיור בצה"ל הוא 20 מיליון שקל, וצה"ל טען שהוא מתקשה להעמיד את התקציב", אמר הגורם. 
 
לטענתו, שר הביטחון ליברמן כבר הורה לאנשי משרדו לטפל בנושא מול צה"ל, לקבל לידיו את רשימות החיילים המשרתים בצה"ל שדתם אינה יהודית, ולדאוג שרוח המפקד תשתנה ויוצע להם לעבור את ההליך בצורה מסודרת עד לגיור מלא.