מחריפות את המאבק: משפחות השבויים והנעדרים של החיילים אורון שאול ז"ל, הדר גולדין ז"ל ומשפחתו של האזרח אברה מנגיסטו, מנסות להמשיך ולשנות את ההסכם שצפוי להיחתם מחר בין ישראל לטורקיה, שיחזיר את היחסים בין המדינות למסלולם. בהסכם עצמו ישנו סעיף בו ייכתב מכתב של הנשיא ארדואן בו יבטיח לנסות לעזור בהשבת הישראלים על "בסיס הומניטרי". 



ההפגנות התקיימו בשני מוקדים, הראשון מול שגרירות טורקיה בישראל, שממוקמת בתל אביב, לשם הגיעה משפחתו של אברה מנגיסטו, שנמצא, על פי הדיווחים, בשבי החמאס. משפחתו דיברה אל התקשורת שהגיעה למקום ואמרה: "מתווכים שנכנסו אומרים שהוא בחיים, חמאס אחראי על האח שלנו, לא ייתכן שממשלת ישראל תחתום על הסכם בלי אח שלנו. אין לנו בעיה בין שייחתם הסכם בין טורקיה וישראל, יש לנו בעיה עם ההסכם ההומניטרי כלפי רצועת עזה כל עוד אח שלנו מוחזק שם. זה עוול נורא ואיום".

במאהל המחאה שהוקם מול בית ראש הממשלה בירושלים, נמצאות משפחות שאול וגולדין, אשר מתחו ביקורת קשה על התנהלות ישראל בפרשה ועל ההבטחות הריקות, לטענתם, מצדו של ראש הממשלה. מי שהגיעו לתמוך במשפחות הם מספר משפחות של חללי מבצע "צוק איתן". שמחה גולדין, אביו של הדר ז"ל, אמר: "למען האמינות והמשך הדרך ולמען החוזק של המדינה, מוכרחים להכניס את הסעיף הזה לשם. זה יהיה הסכם הרבה יותר מחזק, אם ההתנייה הזאת תהיה בפנים. אנחנו רוצים שייכנס לתודעה שהדר ואורון הם בעיה הומניטרית. אנחנו מספקים להם צרכים הומניטריים, ועוזרים להם. אנחנו צריכים להעמיד את כל זה כתנאי, להביא בחזרה חיילי צה"ל לארץ ישראל". 

אמו של הדר הוסיפה: "מבחינתנו המלחמה לא הסתיימה אסור לאפשר חיילים מאחור. בוודאי ובוודאי לא שנתיים אחרי האירוע. אנחנו רוצים להגיד שאנחנו מאוד בעד ההסכם, ומבחינתנו שעזה תהפוך לסינגפור, אבל אל תשכחו את הדבר ההומניטרי הבסיסי. אם זה לא יהיה כתנאי, זה לא יקרה. יש הרבה הבטחות לאורך כל הדך, כולם שמים את הדר ואורון על לוח ליבם, אך מבחן התוצאה הוא הדבר".

המאהל של משפחת שאול


"זה מקרה מבחן ראשון שבו ישימו אותו כתנאי. זאת מחויבות של ממשלת ישראל לטפל בעניין. יש עוד המון סימני שאלה. צריך לחפש פתרון, אנחנו סומכים על הקבינט,. הפיתרון הזה הוא לשלם על עצם החטיפה הוא פתרון . יידעו חיילי צה"ל שבכל מחיר מביאים אותם. אנחנו מוכרחים להפוך את המשוואה, להפסיק לשלם מחירים, אבל כדי שזה יקרה, צריך לגרום לחמאס להבין שאסור לו לחטוף חייל. זה היה מבחן לממשלת ישראל, ובמבחן הזה היא נכשלה. ביום רביעי אפשר להתנות את ההסכם ובמצב הזה, כל האזרחים יבינו שאפשר לנצח את החמאס, אפשר. זה מה שביקשנו משרי הקבינט, אנחנו עם כל הדעות של ממשלת ישראל". 
"אורון והדר, מזה שנתיים, נמצאים בידי החמאס, ועד היום ממשלת ישראל כל הזמן הבטיחה והבטיחה שלא יהיה שום הסכם עם אף מדינה ובטח לא עם עזה , בלי שאדר והורון יהיו בסעיף הראשן. לצערי הרב, הם לא עמדו בהטחה, הם לא עמדו בהבטחה וההסכם אוטוטו נחתם. הקבינט יאשר אותו, אך אני מקווה שלא. אם הם יאשרו את זה, אני לא יודעת מתי נראה אותם בבית. לכן אני זקוקה לתמיכה של כל בית ישראל, על מנת שראש הממשלה יידע שכל בית ישראל איתנו. כולם כאחד מבקשים להחזיר את אורון ואת הדר, לאייתכן שהם שלחו אותם לצוק איתן והם לא יודעים להחזיר אותם. זוהי תעודת עניות, ככה לא מנהלים מדיניות. אני מבקשת מכולכם, תבואו, כולכם, תתמכו, נעלה עוד פעם למשרד ראש הממשלה ונבהיר לו כמה העם שלנו חזק ויעשה הכל כדי להחזיר את הבנים שלנו. זאת המשימה שלהא זה לא יקרה, שחיילים שלנו לא יפחדו לצאת למלחמה. קודם כל להחזיר את הבנים".
אביו של אורון שאול: "ממשיך לבקש שעם ישראל יבוא לתמוך בנו. שנתיים אני אישית דיברתי איתו והוא אמר לי שלא יהיה הסכם בלי החזרת אורון והדר הביתה. כנראה שזה לא נראה באופק. כנראה שצריך להחריף את המאבק, זה הפתרון במדינה שלנו, רק צעקות יחזירו אותם. הבטחות של ראש הממשלה, לא כדאי לחכות. הוא תמיד מבטיח, ואני יוצא מאוכזב. הוא לא מתחשבן למשפחות השכולות ואנחנו צריכים להמשיך קדימה עם החוזק של עם ישראל".