הר הבית יהיה סגור לביקורים החל מהיום (שלישי) ועד לסיום חודש הרמדאן, כך הוחלט בדרג המדיני ולאחר הערכת מצב של משטרת מחוז ירושלים. עוד נמסר מהמשטרה, כי היא ערוכה בכוחות מתוגברים לשמירת השקט בהר ומניעת הפרות סדר וכי כל הפרת סדר תטופל בתקיפות. "המשטרה ממשיכה בהידברות שוטפת עם ההנהגה המקומית והווקף, ודורשת מהם לפעול למניעת כל הפרת סדר בהר ושמירה על השקט", נמסר.



בתוך כך, עשרות צעירים פלסטינים התבצרו לפנות בוקר בתחומי מסגד אל אקצא והחלו בהפרות סדר לרבות יידויי אבנים, ירי זיקוקין וקריאות אללה אכבר. כוחות גדולים של משטרה ולוחמי מג"ב שהיו ערוכים במקום הדפו את המתפרעים אל תוך המסגד והביאו להשבת השקט במקום. 



ההחלטה לסגור את ההר למבקרים ולתיירים באה לאחר שאתמול החלו צעירים מוסלמים שנכחו בתוך מסגד אל אקצא ליידות אבנים וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון במקום. השוטרים נערכו במקום בכוחות מתוגברים, הגיבו בתקיפות מתונה ופיזרו את הפורעים.



מוקדם יותר היום נערכה משטרת ירושלים לאבטחת המבקרים בהר בכוחות מתוגברים. במשטרה נאסף מודיעין אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא, במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים ובמבקרים בשטח הר הבית במהלך חג הרמדאן. המתבצרים אספו אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד.



עם תחילת הביקורים בשטח ההר החלו צעירים מוסלמים ליידות אבנים אותם אספו מבעוד מועד וריכזו במערומים בתוך מסגד אל-אקצא לעבר הכוחות. השוטרים, לוחמי מג"ב ויס"מ הדפו את רעולי הפנים ואת מידיי האבנים לתוך המסגד.