פרשת הגופה של אסתי וינשטיין, חסידת גור לשעבר ששמה קץ לחייה בעקבות הנתק עם שש מתוך שבע בנותיה, לא יורדת מהכותרות. מספר שעות לפני הלווייתה של אסתי, שתתקיים לבקשתה בטקס בעלי מאפיינים חילוניים, מפקד מחוז הדרום ניצב דוד ביתן, הורה הבוקר (שלישי) לפתוח בבדיקת התנהגותם של שוטרי תחנת אשדוד בכל הקשור לאיתור גופתה של המנוחה. מדובר בבדיקה של האירועים שקדמו לאיתורה של גופתה של וינשטיין, אשר התרחשו במהלך השבת האחרונה. 

ממידע שהגיע אתמול בשעות הערב, עולה כי כבר במהלך השבת הועבר דיווח ע"י אזרח, שראה את רכבה של המנוחה כשהוא חונה לכאורה בנסיבות מחשידות בחוף הקשתות באשדוד. אך שוטרים שהוזעקו למקום, חזרו כלעומת שבאו. מפקד המחוז ביקש לבדוק את התנהגות השוטרים שנשלחו לחוף הקשתות, וזאת לאור התהייה כיצד לא הבחינו בגופת המנוחה שהייתה ברכב. 
חשוב לציין כי בבדיקת חוקרי המז"פ (חטיבת הזיהוי הפלילי של המשטרה), שנערכה מיד לאחר מציאת הגופה ביום ראשון האחרון, עלה כי לאור מצבה היא שהתה במקום במשך מספר ימים. גורם במשטרה ציין כי עולה חשד להתרשלות לכאורה מצד החוקרים, שלא ביצעו כנראה בדיקה קפדנית ולא איתרו את הגופה כבר ביום שבת. עוד אמר כי ממצאי המז"פ שהצביעו על גופה ששהתה ברכב מספר ימים, והמידע שהתקבל טרם מציאת הגופה, מעלה מספר שאלות שיש לבדוק אותן לגבי התנהלות השוטרים. לשם כך, כאמור, הורה מפקח המחוז על קיומה של הבדיקה. 

 

"בואו להלוויה עם פרחים, כמו שאמי אהבה"

כאמור, וינשטיין נמצאה לאחר ימים של חיפושים כשהיא ללא רוח חיים, ברכב היונדאי שלה סמוך לחוף הקשתות באשדוד. בפתק שהשאירה כתבה: "בעיר הזו ילדתי את בנותיי, בעיר הזו מתתי בגללן". שש מתוך שבע בנותיה משתייכות לחסידות גור ניתקו עימה קשר בשנים האחרונות לאחר שיצאה בשאלה ובתה היחידה עמה הייתה בקשר היא תמי מונטג. מונטג היא זו שנאבקה יחד עם חבריה ומכריה של אמה על קיום הבקשה שהותירה אחריה, להיקבר בטקס עם שירים ופרחים רבים. שאר בנותיה ביקשו לקבור את אמן בקבורה על פי ההלכה ולא לפי בקשת האם, ואתמול בשעות אחר הצהריים הכריע בית המשפט בנושא. שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב שיפרה גליק קיבלה את בקשתה וקבעה כי וינשטיין תובא למנוחות היום בשעה 17:00 בבית העלמין ירקון שבפתח תקווה בטקס כפי שביקשה, ובשעה 18:00 תתקיים קבורה על פי ההלכה היהודית, שלב אליו יצטרפו בני המשפחה החרדים של המנוחה.

בהודעה שמסרה אמש הבת מונטג, היא התייחסה למחלוקת המשפחתית אודות אופן קבורתה של האם וקראה לשמור על כבוד משפחתה. "בצער רב אני מודיעה על הלווייתה של אימי היקרה והאהובה", כתבה מונטג והדגישה, "אנו מבקשים מכולם לכבד אחד את השני, דתיים וחילונים ולשמור על כבוד המשפחה". כמו כן ביקשה להבטיח כי בקשתה של אמה תיענה: "אימי ביקשה הלוויה עם הרבה פרחים כמו שהיא אוהבת  תביאו איתכם פרח לזכרה של אמא".