"הוא פשוט פסיכופט": רינת מלמד זיגדון, בתה של ג'ני מלמד שנרצחה על ידי שמעון קופר שהורשע היום (שלישי) ברצח שתי נשותיו, הראשונה והשלישית, התראיינה לגלי צהל ואמרה: "מרגיע אותי שהמפלצת הזה יהיה מאחורי סורג ובריח. זו תחושה שאי אפשר להאמין שזה קרה סוף סוף אחרי שבע שנים. המקרה היה לפני שבע שנים, מאז שלוש שנים אנחנו במשפט הזה, יש הקלה שמהולה בהמון המון עצב", אמרה מלמד זיגדון.



"במקרה של אמא שלי, הוא טען מצד אחד שהיא התאבדה ומצד שני הוא טען שהיו לה בעיות נשימה", סיפרה בתה של ג'ני. "הוא כל הזמן טרח להגיד את זה בשני מישורים, שהיא מאוד דיכאונית ומספר לכולם כמה שהיא רוצה למות, כמה קשה לה וכמה הקיבוץ מתנכל לה וכמה היא חולה ודוחף לה כדורי הרגעה כי היא לא בריאה ולא בסדר ושתי הנשים מתו בנסיבות דומות עם כדורים מסביבן. אף אחד לא פותח את התיק, אף אחד לא שואל יותר מדי שאלות".



שמעון קופר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
שמעון קופר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



מלמד זיגדון נשאלה האם היא תעלה לקבר של אמא שלה ותאמר לה שהצדק סוף סוף נעשה? "אני אישית לא הולכת לבתי הקברות, כי זה לא משהו שעושה לי טוב. המפלצת הזה יהיה מאחורי סורג ובריח כל חייו וזה מה שמשקיט אותי, שהוא לא יעשה את זה לאף אחת אחרת".



"בוא לא נשכח שהתיק נסגר פעמיים בגלל חוסר ראיות וחוסר אשמה", הוסיפה מלמד זיגדון, "מי שהרים את הכפפה זה עמרי אסנהיים וטל בן אבן החוקרת מהמשטרה. ניסינו נורא שאנשים ישימו לב אלינו, אנחנו לא שתי ילדות מפונקות שמדמיינות סיפורים שרצחו את אמא שלהן, זו בעיקר ההרגשה שהרגשנו בהתחלה".





"בהתחלה כשהשוטרים חקרו אותנו לא הבנו מה באמת, רק לאחר מכן חקרו את הנושא והבנו שיש פה משהו מאוד מסריח וזה לא היה פעם אחת", אמרה מלמד זיגדון. כשהיא נשאלה מתי הבינה ששמעון קופר הוא רוצח, ענתה כי "זה היה תהליך, לעכל את זה. הבנאדם שחי איתי 12 שנה באותו בית, רצח את אמא שלי ושיקר לנו. אני זוכרת שאחרי שהוא העיף אותי מהבית ולא דיברנו והיו דברים מכוערים וברגע הזה, שאני פשוט באה הביתה, מבקשת להיכנס לחדר של אמא שלי ז"ל ונמצאת אישה אחרת במטבח, משהו נשבר בי ונדלק". הבת נשאלה האם היא יכולה להסתכל לו בעיניים? "אין לי בעיה להסתכל לו בעיניים, פשוט לו לא מפריע להסתכל לנו בעיניים, הוא פשוט פסיכופט".