מחזור 172 של קורס הטיס היוקרתי מסתיים מחר. 30 בוגרים ובוגרות יעמדו על רחבת המסדרים בבסיס חצרים בדרום, ותשעה מהם הם ממשיכי דרך, כלומר קרובי משפחה של טייסים. "קורס טיס לא היה החלום שלי" מספר הצוער א', שמסיים את הקורס כבוגר במגמת מטוסי הקרב ואח של טייס בטייסת תובלה. "התגייסתי מאוד מורעל לשירות משמעותי. איפה שגדלתי דיברו על יחידות איכותיות, ולאו דווקא טיס".



לדבריו, "הגיעו הזימונים והמיונים וטיס היה שם. אח שלי, שגדול ממני בארבע שנים, טייס בטייסת תובלה ואני מודה שכילד בתיכון הייתי פחות מחובר לזה. אחרי שהוא סיים את הקורס התחלנו לדבר על זה. כמובן שככל שהתקדמתי בקורס הוא היה שם בשבילי, סייע, היה לי עם מי לחלוק. כמובן שבמשפחה מאוד שמחים וגאים, אבל מצניעים את העובדה ששנינו טייסים, כי ככה זה אצלנו בבית".



"הקשיים וההתגברות במהלך הקורס הולידו חברויות חדשות"



גם הצוער י', שמסיים את הקורס כבוגר מגמת תובלה, הוא אח של טייס קרב. "לא חשבתי על קורס טיס, והבנתי שאני רוצה להיות טייס רק אחרי שהתאהבתי במקצוע" מספר י'. "מזימון לזימון אתה מבין במעלה הדרך שאתה לא רוצה לפספס את ההזדמנות הזו. אני גדלתי בצלו של טייס קרב, אחי. זו תמיכה מאוד גדולה מהבית. הוא גם משרת איתי באותו בסיס, אז אנחנו נפגשים בערב. הרבה שיתוף חוויות ופחות טיפים, כי כל אחד בתחום אחר, אבל בהחלט חוויה משותפת ומעניינת", הוא אומר.



"זו חוויה מאוד מבגרת" מוסיף א'. "אני אישית מרגיש שזה משהו שלקח אותי, פיקס אותי וסידר לי את הראש לגבי מה שאני רוצה לעשות בחיים. הקשיים וההתגברות במהלך הקורס הולידו חברויות חדשות", הוא מספר. "הקורס הזה הוא מאוד מגוון", מספר י'. "אתה אוסף בדרך המון חברים ממעגלים שונים וזה בעיני הכי משמעותי. קורס מאוד מאתגר, במיוחד בתחילת הדרך, כשבגיל 18 אתה צריך לחשוב 7 שנים קדימה".