בעקבות הפיגוע בנמל התעופה "אתאטורק" באיסטנבול, שוחחו היום (רביעי) ניסים משעל ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם תת-אלוף במילואים ניצן נוריאל, לשעבר ראש המטה ללוחמה בטרור, שהבהיר: "קיימת אזהרת מסע בתוקף לטורקיה. המטה ללוחמה בטרור יישאר נאמן לדרך המקצועית שלו, ולא ייתן למהלכים דיפלומטיים כאלה ואחרים לעמעם או להקטין אותה, וזה בסדר גמור. אני אומר לישראלים, תקראו היטב את אזהרת המסע, ואל תצאו לטורקיה.




"טורקיה, בכלל לא בהקשר ישראלי, היא לא מקום בטוח, בגלל החיכוך הטורקי-כורדי והחיכוך הטורקי עם דאעש, ואני לא מוציא מכלל אפשרות שחיזבאללה יראה בטורקיה מגרש שהוא יכול לפעול בו נגדנו. במסגרת כל הבלגן הזה, מאוד מתאים לו לפגוע בנו ו'להעניש' את הטורקים על הפניית כתף חמה לכיוון הישראלי. להערכתי לא מדובר רק בתקופת הרמדאן אלא בכל הקיץ".

"באירוע הזה היו שלושה מחבלים מתאבדים", ציין נוריאל. "גם שלושת-ארבעת האירועים המרכזיים בחצי השנה האחרונה היו כולם מורכבים, רב-מוקדיים, נעשים במקביל בכמה מקומות, עם שימוש בכלי נשק לא מאולתרים וחומרי נפץ. דאעש יודע לעשות את זה, יש לו את היכולות. טורקיה מבחינתו היא ממש בהישג יד, חצר אחורית שקל מאוד להגיע אליה, נשענת על תמיכה מקומית. לא חסרים בטורקיה אנשים שתומכים בדאעש ורואים ברעיון של המדינה האסלאמית את חזות חלומם. לכן דאעש מכה היכן שהוא יכול. בעיתוי הזה זה מסר מאוד רחב לכל העולם, שאומר אומנם אנחנו מפסידים על הקרקע בסוריה ובעיראק, אבל כוחנו במותנינו ונמשיך להכות בכם, באופן כללי".
בנושא האבטחה אמר נוריאל: "טרור בוחר להכות היכן שהוא יכול, והיכן שניתן להגיע להישג מרשים בתודעה ובנזק. שדות תעופה, רכבות, רכבת תחתית, הופעות של זמרים והתקהלויות גדולות הם אתרים נוחים, שלא פשוט להגן עליהם. מאוד לא פשוט להתאים תפיסות אבטחה מתקדמות ומקצועיות על אתרים קיימים, שמראש התשתית לא הוכנה לכך.

"ואז אתה מוצא את עצמך מאלתר, והאלתור שאתה עושה עלול לייצר בעיות, כמו במקרה הטורקי, שנוצר תור מאוד גדול, בעונת הקיץ ובחודש הרמדאן, שהופך לנקודת תורפה. גם בבריסל מנסים להתאים עכשיו לשדה התעופה תפיסת אבטחה חדשה ויוצרים בעיות אבטחה חדשה. התורים, צווארי הבקבוק, הופכים להיות בעיה מאוד גדולה, ויש פה דברים שצריך לשפר".