כאשר מתפרסמים בתקשורת אייטמים לא מחמיאים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, דואגים תומכיהם לתקן את הנזק. אסנת מידן היא מנהלת פורום "נאמני נתניהו", שכונה בתקשורת "צבא האמת של שרה", וחבריו פועלים ברשתות החברתיות לשיפור תדמיתם של בני הזוג. גבי גזית עימת מולה היום (רביעי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את איש העסקים רוני מאנה, לשעבר חבר קרוב של בני הזוג נתניהו, וכיום מבקר חריף שלהם. "נאמני נתניהו הם חברי מרכז הליכוד", אמרה מידן, "חבורה שפרוסה בכל הארץ. אנחנו עומדים מאחורי ראש הממשלה ומחזקים אותו, וכל מנהיג שיתמנה להיות יושב ראש הליכוד. לא רק אני בחרתי בו, כל מדינת ישראל, ארבע קדנציות. הוא מנהיג הליכוד ומנהיג מדינת ישראל. שרה נתניהו היא אשת ראש הממשלה ואנחנו בהחלט ניתן לה את הגיבוי הראוי כגברת הראשונה של מדינת ישראל, היא ראויה לזה".







האם נתניהו זכתה לגיבוי מהפורום, גם במשפטים שהפסידה לאחרונה?
מידן: "אני לא מכירה ולא יודעת מה היה. צריך לתת לה גיבוי מלא. אני לא בית משפט ואני לא פה כדי לשפוט אף אחד. אני לא אכנס לסוגיות של המשפטים. היא תקבל את הגיבוי כי אנחנו מכירים אותה באופן אישי והיא כן עושה דברים חשובים כמו לעזור לילדים נכים, ברמה המייעצת, כי היא פסיכולוגית ונותנת את כל השירותים האלה. אתם לא מכירים אותה, אנחנו אישית מכירים אותה, הנאמנים והקרובים למשפחת נתניהו. להעלות קורבן כל יום מחדש למעלה מ-20 שנה זה פשוט לא נורמלי".



מאנה: "אני מאוד מרחם על הנאמנים, על מה שהם עושים. הרי עוד חודש, חודשיים, שלושה, הם יקבלו בעיטה מפה עד להודעה חדשה. כשביבי ושרה בועטים באנשים הם בועטים יותר טוב ממסי. אני מכיר אותם ברמה האישית. אם אני אקח עכשיו את צבא המאוכזבים, יהיו הרבה יותר מצבא הנאמנים. הם לא יודעים לשמור על החברים שלהם. ככה הם רגילים, אין להם חברים. הם בעטו בגיל שפר, בשעיה סגל, שמות מפה ועד הירח. למה הם בועטים? כי הם לא נאמנים. זה אופי. הם מנצלים וזורקים. אין להם חברים בכלל, והם גם נקמנים".



רוני מאנה ובנימין נתניהו בימים יפים יותר. צילום: עדי אבישי
רוני מאנה ובנימין נתניהו בימים יפים יותר. צילום: עדי אבישי



"את כל העסק הזה מנהלת שרה נתניהו. ביבי לא מעניין אותו, גם לא מעניין אותו מה שכתוב ומה שכותבים. הוא בן אדם מאוד חזק, שלא מתעסק ברכילויות, באמת שלא מעניין אותו, מכניסים אותו בכוח לעניינים. כשאשתו הייתה מצלמת תמונות הוא היה שואל אותי מה עושים עם כל התמונות. הוא בן אדם שלא מאמין בכל הדברים האלה", מאנה המשיך ותיאר את התנהלותו של נתניהו, "הייתי בא אליו ואומר לו 'האם היינו עושים ככה', אז הוא היה אומר 'רוני, לא מעניין אותי מה היה אתמול, מעניין רק מה עכשיו'. הוא לא מעורב בכל הדברים האלה, כל צבא התומכים הזה".



"מקבלים מהיחצנים דף מסרים"


"אני מבין את הנאמנים, אני יודע שהם רוצים להיות קרובים, אני מכיר את זה, הייתי שם", המשיך מאנה. "אני הייתי עם ביבי ושרה 15 שנה, יום ולילה. אני הייתי מלך הלקקנים, ליקקתי את התחת מפה עד לים המלח. הרמתי מטוסים. 15 שנה ישבתי איתם יום יום. אני טיפלתי בה, טיפלתי בילדים שלה, טיפלתי בו, הסעתי ולקחתי אותם. הם ישנו אצלי בבית. היינו מאוד קרובים. יום אחד עליתי לשידור וליקקתי לה את התחת מפה עד לקפריסין, אבל שכחתי להגיד ששרה היא פסיכולוגית. אתה יודע איזה צעקות קיבלתי אחר כך? אז כל אחד שעולה לרדיו מקבל מהיחצנים דף מסרים".



"אני לא מלקקת תחת לאף אחד", השיבה מידן, "ישבתי עם שרה נתניהו מעל ומעבר. רוני מאנה היה מקורב אליהם מאוד, אנחנו זוכרים אותך במסדרונות הכנסת, בסביבה הכי קרובה למשפחת נתניהו, אתה חבר של כל חברי מרכז הליכוד ושל משפחת נתניהו, אין לי מושג מה קרה ביניכם, אבל אני מצפה ממישהו שזה מינף אותו לכל הזירות שהוא עוסק בהן היום, לטוב ולרע, במקום לומר תודה. ככה לירוק מצלחת שאכלת ממנה?". 


"אכלו לי מהצלחת ולא שילמו שקל"


"על איזה צלחת את מדברת?", השיב מאנה, "הם אכלו מהצלחת שלי והם לא שילמו בחיים שקל. על איזה צלחת את מדברת? הייתי עם ביבי לפני שהוא נהיה ראש ממשלה, אף אחד לא רצה להתעסק איתי, אף אחד לא רצה לעבוד איתי. הוא היה מוקצה. הוא קיבל 12 מנדטים. הייתי איתו בתקופה הקשה ביותר. לאכול ממנו אכלתי רק לקרדות".

"אני מודע לזה שיש לביבי המון מעריצים ועובדה שהוא קיבל 30 מנדטים", המשיך מאנה, "אני מודע לזה שהוא דיבר לרגשות של האנשים. מי שבחר בו, 90% זה ספרדים. ספרדים עובדים לפי רגש, לפי אמוציות, ואני בעצמי ספרדי. אני איש ליכוד ואני אוהב את הליכוד ואני אצביע ליכוד. ואין קשר. יש הרבה אנשים שתומכים בביבי, יש לי חברים שתומכים בו וזה בסדר. אבל מותר לבקר, מותר להגיד את האמת. אני אומר את האמת ואני אומר תודה לאלוהים שאני לא חבר שלהם. אני פגוע מהם, על העוול שהם גרמו לי, אבל אני אומר רק את האמת. ה'צבא' הזה אין לו נשק בכלל. נחמד להם, הם רוצים להיות קרובים לביבי. אני הייתי שם, זה חלק מהעניין. אתה רוצה להיות קרוב לביבי? תלקק לשרה את התחת. אף אחד לא יכול להתקרב לביבי, אם הוא לא מלקק לשרה את התחת, וזה עובד ככה, אין מה לעשות".