מרצים בכירים בחוגים ללימודי אנגלית באוניברסיטאות טוענים כי יוזמת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), הפוטרת את הסטודנטים מלימוד החומר בכיתות ומאפשרת להם להסתפק בקורס מקוון בחינם, מכשילה אותם. 

לפני כחצי שנה אישרה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות”ת) שבמל"ג, בתיאום עם התאחדות הסטודנטים, מתן קורסים מקוונים לסטודנטים ללימודי אנגלית. בהתאם, בסמסטר שהסתיים בחודש שעבר ניתנה לראשונה לסטודנטים האפשרות ללמוד אנגלית חינם בקורס מקוון ולא להירשם כמקובל לקורס פרונטלי באוניברסיטה או במכללה. נדרש מהם רק להתייצב למבחן, המשותף להם ולסטודנטים שבחרו בקורס רגיל.
מבדיקה שעשה H-INET, ארגון גג של 500 מרצים לאנגלית, התברר שסטודנטים רבים שהסתפקו בקורס המקוון נכשלו בבחינה.

"אנו המרצים טוענים שצריך לקבוע סטנדרטים לתוכניות האנגלית בהשכלה גבוהה שיעמדו גם בסטנדרט הבינלאומי", אומרת אילנה ספקטור־כהן, ראש התוכניות לאנגלית באוניברסיטת תל אביב ויו"ר H-INET". 
ספקטור־כהן מוסיפה: "אנו קוראים לעצור את יוזמת המל"ג לפני שתסב נזק נוסף לסטודנטים ותגרום לפגיעה חמורה ברמת ההשכלה הגבוהה בישראל. במקביל יש להקים ועדה מקצועית שתקבע סטנדרטים להוראת אנגלית בהשכלה הגבוהה", לדבריה, "אם המל"ג לא ישתף פעולה, ייאלץ הארגון לפנות לבג"ץ". 
טל לוי, ראש החוג לאנגלית במרכז האקדמי רופין: "ברגע שאושר הפרויקט הזהרנו וניסינו להיפגש עם בכירים במל"ג ובות"ת. גם כתבנו לשר החינוך נפתלי בנט, שהוא יו"ר המל"ג, על הבעייתיות של הקורסים המקוונים".
מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה: "הרפורמה תקל על הסטודנטים משמעותית הן מבחינת עומס הלימודים הן מבחינת יוקר המחיה".