הוריה של הנערה הלל יפה אריאל ז"ל, שנרצחה בפיגוע דקירה בקריית ארבע בשבוע שעבר, הגיעו היום (חמישי) לנחם את בני משפחתו של מיכאל מרק בעתניאל שנרצח על ידי מחבלים בשבוע שעבר. "אנחנו מברכים אתכם שאמא תבריא ותחזור מהר והיא תראה אתכן שמחות ותעשו לה ציורים יפים. תעשו לאמא יצירה יפה עם מדבקות", אמרו הוריה של הלל אריאל, בבית משפחת מרק בעתניאל.



גם שר התיירות, יריב לוין, הגיע הבוקר לניחום אבלים בעתניאל ואמר: "זכיתי להכיר משפחה מדהימה, חזקה ומלאת אמונה וגדלות נפש". לוין סיפר כי במהלך השיחה עם בני המשפחה, שמע על החזון התיירותי באזור חברון עליו חלם מרק. "אנו משקיעים מאמצים ותקציבים רבים בפיתוח התיירות באזור מיוחד זה, ובכוונתי להמשיך ולפעול על מנת להגשים ולקדם גם את חזונו ואת רעיונותיו המיוחדים של הרב מרק ז"ל. הבטחתי לבני המשפחה כי אנו נמשיך להיאבק בטרור בעוצמה ובנחישות, תוך המשך הבניה וחיזוק ההתיישבות בכל רחבי הארץ".

משפחת אריאל מבקרת בבית משפחת מרק


בתוך כך, משפחת מרק ומשפחת אריאל קוראות לאזרחים לבוא לצעדה ביום ראשון הקרוב ממקום הפיגוע בכביש 60 לעתניאל. "עם ישראל, אנחנו רוצים להגיד לכם דבר ראשון, תודה ענקית על כל השבוע הזה שפשוט הייתם אתנו. אתם נתתם לנו כוח להמשיך ולצמוח. אנחנו רוצים שתבוא ביום ראשון, יש צעדה ממקום הפיגוע ממקום הרצח לעתניאל. חשוב לנו שתבוא ותחזקו אותו ואת היישוב וכל עם ישראל בבקשה. הלוואי שתבואו", אמרו ילדיו של מרק.



עמיחי אריאל, אביה של הנערה הלל יפה אריאל, קרא גם הוא להצטרף לצעדה: "מזמין את כולם וקורא לכולם. ביום שלישי ב-8:30 בבוקר, בכניסה להר הבית, אני מזמין את כולם לעלות בקדושה ובטוהרה אל מקום בית מקדשנו לזכרה של הלל ולקרוא ל'שער המוגברים', 'שער הלל'".



מוקדם יותר היום דווח על שיפור במצבה של חווה מרק, אלמנתו של מיכאל, שנפצעה באורח קשה בפיגוע הירי בו נרצח בעלה מיכאל מרק. מרק, המאושפזת בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים נמצאת בהכרה מלאה, משוחחת עם משפחתה ומוגדרת במצב בינוני. ילדיה של מרק, פדיה ותהילה, שנפצעו אף הם בפיגוע כבר שוחררו לביתם.