שבוע אחרי פתיחת החופש הגדול, ושלושה שבועות לאחר הכרזתו של השר לפיתוח הנגב והגליל כי הקייטנות בנגב, בגליל ובאזורים חלשים סוציו-אקונומית


יקבלו סבסוד במאות שקלים - העברת הכספים עדיין לא בוצעה. בשיחה עם "מעריב" יו"ר ארגון ההורים בירושלים וחבר פורום ועדי ההורים הישובים, פז כהן, נאמר כי בערים רבות הזכאיות לסבסוד לא פורסם ברשויות המקומיות על הורדה במחיר. "בירושלים לא קיבלו ההורים הודעה על סבסוד, פנינו לעירייה וביקשו כמה פעמים שיפרסמו את ההנחה מה שמנע מהורים רבים להירשם בגלל המחיר הגבוה, למרות שיתוף הפעולה בין העירייה לוועד העירוני", אמר. 



"אצלנו בערד, מבחינת קייטנות עירוניות ,לא קיבלנו הודעה מהעירייה על סבסוד של הקייטנות העירוניות, בעקבות הרפורמה של דרעי, למרות שאנו נמצאים בנגב", דיווח יו"ר הועד העירוני, טל צחי. "אני חושב שכל יוזמה ממשלתית לסייע לקייטנות הוא חיובי, אבל זה שההכרזה ניתנה ב-20 ביוני רק מוכיח שהממשלה לא פועלת לפי תכנית מסודרת. אנחנו עדיין מחכים לתשובות לגבי בקשות של רשויות שרוצות לדעת אם הן זכאיות", הוסיף אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגף החינוך. 



כזכור, דרעי הציג את הרפורמה יחד עם ח"כ דודי אמסלם, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ויו"ר השלטון המקומי ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, שהיו שותפים למאבק. "זעקת הקייטנות הגיעה גם אלינו", אמר השר דרעי, "לא ייתכן שילדים במדינת ישראל לא ילכו לקייטנה כי להורים אין כסף לשלם את המחירים הגבוהים".



שר הפנים דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר הפנים דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



על פי הרפורמה שהוצגה ביוני, מחיר קייטנה עירונית לילדי הגנים, עד הצהריים, לא יעלה על 852 שקל. על מחיר זה יקבלו ילדי הנגב, הגליל והפריפריה החברתית במרכז הארץ - כלומר אשכולות 4-1 במדד החברתי־כלכלי - הנחה של 300 שקל לילד הראשון, 350 שקל לילד השני ו־400 שקל לילד השלישי.



מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה הוזילה השנה את מחירי הקייטנות המסובסדות בכ- 200 ש״ח לתלמיד לעומת שנה שעברה. (בטרם יצא המשרד לפיתוח הנגב והגליל ביוזמה). מנהל חינוך בעירייה פנה למשרד לפיתוח הנגב והגליל בבקשה לקבל סבסוד לקייטנות ורק בעוד שבועות אחדים צפויה תשובת המשרד על סכום הסבסוד עבוד כל תלמיד. עם קבל תשובת המשרד, מנהל החינוך יודע יחד עם ועד ההורים יודיעו להורים על גובהו ועל הפרוצדורה לקבלת זיכוי". מעיריית ערד נמסר כי:" נענו לקול הקורא, הגשנו בקשה ואנו מחכים למענה המשרד".



מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל נמסר: "הקול הקורא לרשויות ייסגר רק ביום ראשון, והרשויות הזכאיות יקבלו על כך הודעה בהמשך השבוע".