הותר לפרסום כי במסגרת פרשה 1131, נעצרו היום (שלישי) שלושה חשודים במעורבות ברצח הצעיר מור אלגרבלי (20) בשנת 2010 בבת ים. מעצרם של השלושה הוארך היום בתשעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. המעצרים מתרחשים לאחר שאתמול הותר לפרסום כי בית המשפט האריך את מעצרם של שני חשודים במעורבות ברצח ג'ורדן אזולאי המנוח, אחד מהם חשוד גם במעורבות ברצח איציק גפן המנוח ואת מעצרם של שלושה חשודים במעורבות ברצח שרון מזרחי המנוח, הנחקרים במסגרת הפרשה.



השלושה שנעצרו היום אינם קשורים לאירועי הרצח שנחשפו אתמול. עצם העובדה שאותם חשודים אינם קשורים לפרשיות אליהן נקשרו החשודים מאתמול, מעצימה את הידיעה בגורמי הפשיעה כי המשטרה הצליחה לקשור עד מדינה לפרשה, כפי שפורסם אתמול במערב אונליין. "מעצרם של החשודים אתמול, התייחס למספר פרשיות, כשהמעצר מהיום מדבר אפילו לטענת המשטרה על אירוע אחר, אך מספיק כדי להבין שיש להם עד מדינה בידיים", אומרים גורמים הקשורים לחלק מהחשודים.



להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90




תחת צו איסור פרסום



פרשה 1131 ממשיכה להכות גלים. חמש שנים לאחר שנעלם ג'ורדן אזולאי (21), עבריין מוכר, חשפו אתמול חוקרי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) כי לפי הראיות שבידיהם - הוא נרצח. לפי המשטרה, מי שמעורבים ברציחתו הם שני אחים מארגון פשיעה מוכר, שנעצרו שלשום בלילה יחד עם שלושה חשודים נוספים, אחרי שבשבועיים האחרונים הם היו במעקב.



אתמול האריך שופט בית משפט השלום בראשון לציון מנחם מזרחי ב־11 ימים את מעצרו של אחד החשודים המרכזיים בפרשה המכונה פרשה 1131, שנעצר שלשום בלילה. המשטרה סבורה שהוא רצח את אזולאי, עבריין בולט בארגון הפשע של יצחק אברג'יל.



לאחר מכן הוארך ב־11 ימים מעצרם של שני חשודים באותה פרשה, שלהם מיוחסות עבירות של מעורבות ברצח איציק גפן בדצמבר 2011 בתחנת דלק בחולון, אחרי שרוכבי אופנוע רדפו אחריו וירו לעברו, וכן של שרון (במבה) מזרחי, שנורה בפתח ביתו. מיד לאחר מכן הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים שנעצרו במסגרת אותה פרשה.



 אולם בית משפט. צילום: אתר הרשות השופטת
אולם בית משפט. צילום: אתר הרשות השופטת



בבית המשפט ניסה סנגורו של החשוד המרכזי, עו"ד רצון דרחי, ללמוד פרטים על הפרשה. אולם פעם אחר פעם אמר לו הטוען המשטרתי, פקד רועי בורלא, כי התשובה מצויה בחומר הסודי שהוגש לבית המשפט.



במהלך הדיון עלה כי החשוד, ששמו עדיין נמצא תחת צו איסור פרסום, שב ארצה ועוד באותו לילה, לפי החשד, היה מעורב בביצוע הרצח, אם כי לא ירה בקורבן בעצמו. השופט מזרחי קבע לבסוף כי לנוכח החומר שבידיו יש מקום להאריך את המעצר. "קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד", קבע, "ממסמך הדוח הסודי שהוצג בפני עוד ביום 29.6.16 ומדוח סודי מיום 10.7.16 וכן דוח סודי מהיום... קיימת עילת מאסר. היא כפולה, גם עילת המסוכנות וגם החשש מפני שיבוש מהלכי חקירה. מדובר בחקירה סבוכה, רגישה, מרובת פעילות חקירתית ואומר כי בית המשפט מפקח על החקירה, גם כאשר לא מתקיימים דיונים, זאת במסגרת צווים ועדכונים שמתקבלים מעת לעת”.