ארבעה חודשים לאחר שהיה מעורב בתאונה בכביש 6 (חוצה ישראל), שבמהלכה פגע למוות בהילה מיכלי ז"ל לעיני אמה ובנותיה, יוגש הבוקר כתב אישום נגד יוסי כהן (64), בעליה של סוכנות הרכב UMI, המייחס לו עבירות של הפקרה, שיבוש מהלכי חקירה והשמדת ראיה. בפרקליטות הוחלט שלא להאשים את כהן בהריגה או בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהתרשמו כי לא ניתן היה למנוע את התאונה.



 על פי הפרקליטות, כהן פגע במנוחה שירדה מרכבה בשל מעורבותה בתאונה עצמית קודמת, והפקיר אותה פצועה על הכביש לאחר הפגיעה, כשרגע אחרי שירד מהרכב וצילם את זירת התאונה – נכנס לרכבו ונמלט מהמקום. כהן, כך עלה מהחקירה, חזר לזירת האירוע רק לאחר ששטף את רכבו. בפרקליטות ציינו כי מהחקירה עלה שלאור נסיבות התאונה היא הייתה בלתי נמנעת, מאחר שרכבה של מיכלי הסתובב ונעצר בשול השמאלי כשפני הרכב נגד כיוון התנועה.
 
עוד העלתה החקירה כי לאחר שמיכלי הוציאה את ילדיה מהרכב, היא עשתה דרכה לעבר מושבה של אמה כדי לסייע לה לצאת מהרכב. אלא שאז חלף במקום כהן, שעל פי החקירה נסע במהירות גבוהה, ופגע בה בעוצמה רבה. לטענת הפרקליטות, כהן נמלט  מהזירה. כשחזר אליה בחלוף כשעה וחצי הוא טען כי היה עד לתאונה אולם לא פגע במנוחה. זאת למרות שמצלמות כביש 6 הנציחו את רגע הפגיעה וסימני פגיעה אף נמצאו על רכבו.

מיכלי ז"ל ובעלה. צילום: באדיבות המשפחה
מיכלי ז"ל ובעלה. צילום: באדיבות המשפחה

 

בני משפחתה של מיכלי קיבלו את ההחלטה של הפרקליטות באכזבה קשה. "המשפחה בהלם", אמר אחד מקרוביה, "הכאב עצום ופתאום התמונות חוזרות. הייתכן? אדם שנוהג בפראות וגורם למותה של אישה, אם לילדים, לא יואשם בגין בהריגה ואפילו לא בגרימת מוות ברשלנות".
 
עו"ד אופיר סטרשנוב ממשרד כהן־סטרשנוב־לונדון, ועו"ד תהילה בינו, שמייצגים את כהן, מסרו בתגובה כי "החלטת הפרקליטות להימנע מלהאשים את יוסף כהן באחריות לתאונה ולהסתפק בעבירות שצוינו מבטאת הבנה נכונה של הנסיבות המצערות והייחודיות של התאונה. בניגוד מוחלט לפרסומים בעבר, הוכח בחקירה כי כהן נשאר במקום התאונה, חצה את הכביש על מנת להגיש עזרה - ונותר במקום כמחצית השעה ועד לאחר הגעת האמבולנס. לפיכך לא התקיימה עבירת הפקרה, והדבר יוכח בבית המשפט. עוד יודגש כי מר כהן הגיע מיוזמתו למשטרה לאחר התאונה".