מפיצים סובלנות, נלחמים באלימות: כשנה לאחר מצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה בתם, שירה בנקי ז"ל, פרסם הבוקר (רביעי) אביה של שירה, אורי בנקי פוסט מרגש בפייסבוק בו קרא לכל מי שמחזיק בערכי הסובלנות ומתנגד לאלימות לבוא להשתתף במצעד הגאווה בירושלים שייערך ב-21 ביולי. בפוסט כתב בנקי: "סמוך אחרי הרצח של שירה היו קולות רבים שאמרו שאף אם הם לא מסכימים עם דרך החיים הלהט"בית, ואף אם הם מתנגדים לקיומו של המצעד בירושלים - הם אינם מקבלים בשום צורה את האלימות כדרך לגיטימית לניהול המחלוקת. לכל הקולות הללו ולכל מי שחושב כך - אנו מצפים לראותכם השנה ובשנים הבאות".



"מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא לא רק מצעד תמיכה בקהילה הלהט"בית, הוא מצעד לתמיכה ברעיונות של סובלנות וקבלת האחר, ומבחינתנו הוא גם מצעד שמסמל התנגדות נחרצת לאלימות כאמצעי ביטוי בוויכוח ציבורי מכל סוג שהוא", המשיך בנקי, "שירה לא הייתה חברה בקהילה הלהט"בית, אבל היא חשבה שאדם הוא אדם ובוודאי שאין לבזותו או להתעמר בו בגלל נטייתו המינית. לעומתה, אחרים סברו וסוברים כי מותר ללעוג, לבזות, לשנוא ולהסית לרצח; כל אלה - במודע ושלא במודע - עומדים מאחורי הרצח. אם לא נקום ונעמוד מולם - יבוא הרצח הבא".





"כל מי שחשובה לו סובלנות בירושלים ובמדינה בכלל - יכול וצריך למצוא את מקומו במצעד. אתם מוזמנים להביא פרחים - יהיה מקום להניח אותם היכן שבשנה שעברה נשלפה סכין", חתם בנקי. 



המצעד שייערך בירושלים זו השנה ה-15 הושק לפני כשבוע וחצי תחת הכותרת "כאן כדי להישאר", זאת בעקבות האסון הכבד בשנה שעברה. המסלול השנה יהיה ארוך יותר כמעט פי שניים ויעבור מגן הפעמון לגן העצמאות דרך רחוב המלך ג'ורג' המרכזי, כשבמקום הרצח יעצור המצעד וייערך טקס זיכרון. כזכור, בחודש האחרון נגזר דינו של ישי שליסל, רוצח שירה בנקי ז"ל, שקיבל עונש של מאסר עולם ו-31 שנים נוספות. בגזר הדין נכתב: "מעשיו לא באו מתוך אהבת האל אלא מתוך שנאת האדם".