שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם היחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, חשף חוליית צעירים יהודים שביצעה הצתת רכבים בחודש יוני בפאתי הכפר יפיע הסמוך לנצרת, וכן ריססה כתובות נקמה כתגובה לפיגוע שבוצע במתחם שרונה בת"א, כך הותר לפרסום היום (חמישי). החוליה שביצעה את המעשים מונה שלושה קטינים, מתוכם שני בני 16, תושבי כרמיאל ובלפוריה ובן 15 תושב אלון מורה.



מחקירת החשודים עולה כי הם תכננו לאורך זמן לבצע פיגוע כתגובה לפיגועים שבוצעו לאחרונה על ידי פלסטינים, אך בעקבות הפיגוע הקשה במתחם שרונה החליטו לממשו. בחקירתם שחזרו החשודים את פיגוע ההצתה המיוחס להם.



כתובות נקמה בכניסה לכפר יפיע. צילום: חטיבת דובר המשטרה
כתובות נקמה בכניסה לכפר יפיע. צילום: חטיבת דובר המשטרה




כמו כן, בעקבות פעולות שביצע שירות הביטחון הכללי נאסף מידע אודות קשרים בין חברי החוליה לבין פעילים תושבי גבעות בנימין והשומרון, ובעיקר אלה השוהים במאחז 'גאולת ציון' שבקרבת הישוב עדי-עד.



בשירות הביטחון הכללי מבהירי כי פענוח הפיגוע ומעצר החשודים הוא נדבך נוסף ברצף פעולות שנועדו לסכל פעילותן של חוליות טרור יהודי שביצעו פיגועים בשנתיים האחרונות. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי מכלול צעדי האכיפה שבוצעו בחודשים האחרונים הביאו לירידה משמעותית בהיקף ובחומרת אירועי האלימות והטרור המבוצעים נגד פלסטינים וערבים אזרחי ישראל. החקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז צפון, שצפויה בימים הקרובים להגיש כתבי אישום נגד חברי החוליה.




עורך דינם של החשודים: "צל כבד על ההודאה"



לאחר שבית המשפט האריך עד ליום ראשון את מעצרם של החשודים בהצתת רכבים בכפר יפיע, עורך דינם ליאור בר זוהר אמר כי "מדובר בחקירה דורסנית". לדבריו יש לבחון את קבילות ההודאה ואת משקלה. לטענתו, השלושה נעצרו ביום ראשון ושני והיו נתונים באיסור מפגש עם עורך דין עד אתמול. אמש נכנס לבקר את העצורים עורך הדין בר זוהר המייצג אותם מטעם ארגון חוננו, והשלושה סיפרו לו על חקירה אינטנסיבית ופגיעה לכאורה בזכויותיהם. 



בתגובה מסר עורך דינם של החשודים: "החקירה הדורסנית והאינטנסיבית בשילוב מניעת מפגש עם עו"ד, והעובדה שמדובר בקטינים נורמטיביים שמעולם לא היו עצורים, מטילה צל כבד על ההודאה אותה מייחסת המשטרה לחשודים. אנו מצפים מבית המשפט לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה, וכן האם היא מבוססת על ראיות של ממש או רק על מניפולציות ואיומים מצד חוקרי השב"כ והמשטרה".



נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני
נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע בשרונה, עידו בן ארי, אילנה נבעה, מיכאל פייגה ומילה מישייב. 16 נוספים נפצעו במתקפת הירי שביצעו שני מחבלים במתחם ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה.