בבית החולים שיבא שבתל השומר נפטרה הבוקר (שישי) הדס לוי בת הארבע, שנפצעה ביום שלישי השבוע באורח אנוש בתאונה מזעזעת של פגיעת טרקטור שנפל ממשאית. בתאונה הקטלנית שאירעה בכניסה ליישוב חשמונאים נהרגה גם חברתה של אימה חנה גאולה דוויק (40) ז"ל. מאז התאונה, אושפזה לוי במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בשיבא, אך הבוקר מאמציהם של הרופאים לייצוב מצבה עלו בתוהו, והם נאלצו לקבוע את מותה. בעמותת אור ירוק ציינו כי במהלך השבוע נהרגו 15 בני אדם בתאונות דרכים, ומתחילת שנת 2016 מספר ההרוגים עומד על 191 בני אדם.



בתאונה שאיעה ביום שלישי השבוע ליד יישוב חשמונאים, טרקטור התהפך מנגרר בכיכר חשמונאים, ליד כביש 446 לכיוון מודיעין, ופגע בשתי הולכות הרגל שהיו באותה העת על המדרכה, דוייק ולוי. מצבה של הילדה לוי הוגדר תחילה קריטי וכוחות מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים תל השומר. מצבה של דוייק בת ה-40 שנהרגה הוגדר תחילה כקשה ולא יציב, היא פונתה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בבטן ובחזה לבית החולים תל השומר, שם כאמור נאלצו כבר ביום שלישי לקבוע את מותה.




זירת התאונה הקטלנית. צילום: דובר כב"ה מחוז יו"ש




"ללא נשימה או דופק"



מחקירת המשטרה עלה כי המשאית, שהובילה מקדח גדול, נסעה בכיכר ובמהלך נסיעתה התהפך המקדח על המדרכה. כתוצאה מכך, נפצעו ארבעה בני אדם נוספים: שני פצועים קל ושני נפגעי חרדה. בוחני אגף התנועה של מחוז ש"י פתחו בחקירת התאונה. 

פראמדיק מד"א, אריה מאיירס, סיפר על האירוע: "כשהגענו למקום ראינו משאית וטרקטור הפוך, ילדה ובת 4 וילדה בת 40 שכבו. הילדה היתה מחוסרת הכרה ללא דופק, ללא נשימה, האישה היתה בהכרה. הענקנו להן טיפול רפואי עם כוח רפואה של צה"ל, הילדה קיבלה טיפול מציל חיים, והדופק חזר לה. האישה קיבלה טיפול שכלל הרדמה והנשמה, שתיהן הגיעו במצב מאוד קשה".