בישראל עוקבים בדריכות אחרי ניסיון ההפיכה בטורקיה, שפרץ בשעות הערב בשישי, ויימשך ככל הנראה במשך הימים הקרובים. משרד החוץ הישראלי הוציא אזהרה חמורה לישראלים הנמצאים במדינה וקרא להם  "להישאר בבתים, בבתי המלון ולא לצאת לרחובות". כל הסגל הדיפלומטי קיבל הוראה שלא לתדרך או להתראיין בנושא. הוראה ברוח דומה העבירו גם ארצות הברית ורוסיה לאנשיהם במדינה.



למרות הידיעות כי נמל התעופה בטורקיה נמצא תחת מצור, טיסה TK791 המריאה לאטאטורק, כשעליה נמצאים ארבעה נוסעים בלבד. 86 מתוך 90 הנוסעים בטיסה שהייתה אמורה להמריא הערב (שבת), מישראל לאיסטנבול, ביקשו לרדת מהטיסה בעקבות ניסיון ההפיכה במדינה, לאחר שכבר עברו את שלב הצ'ק אין. כרגע מתוכננות עוד 10 טיסות ב-24 השעות הקרובות, שלא ברור האם ימריאו. אך למרות שהמריאה עם ארבעה אנשים עליה בלבד, התקבלה החלטה לפיה היא תשוב על עקבותיה לאחר מספר דקות, בעקבות בקשה של החברה.



מוקדם יותר, סיפרה לאה,  ישראלית תושבת טורקיה סיפרה לרשת ב' על הקורה ברחובות המדינה: "המצב מאוד מאוד חם, שדה התעופה סגור, לא מרשים לא נחיתה ולא שום דבר. יש מטוסים בשמים, כל הרחובות מלאי רכבים, כולם רצים, כולם מבוהלים. כרגע אף אחד לא יודע מי נגד מי, האם הצליחה ההפיכה או לא. אנשים לא יכולים להגיע כי הגשרים סגורים ואנשים בורחים לכל מי שהם מכירים העיקר להגיע הביתה. יש תחנות שאומרות שהצבא ניצח ויש תחנות שהן בעד הממשל וכל אחד אומר משהו אחר".
 

טיסות מבוטלות בשדה התעופה אטאטורק
טיסות מבוטלות בשדה התעופה אטאטורק