ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, האמור לסיים ביום שלישי את ימי מעצר הבית, יזומן מחר להשלמת חקירתו באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בלוד בגין חשד לעבירות מרמה. בשל העובדה שנשלח לתקופת מעצר בית מציין היום (ראשון) גורם במשטרה כי הוא יזומן להשלמת החקירה בעניינו.



כזכור, הרו נחקר בחמישי האחרון במשך למעלה מ-14 שעות ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים לחמישה ימי מעצר בית המסתיימים כאמור מחרתיים. הרו, חשוד כי בעת שגייס תרומות עבור נתניהו היה מעורב לכאורה בביצוע עסקת מכירה של חברת ייעוץ שהיתה בבעלותו בסכום הנאמד בכשלושה מיליון דולר כאשר במסגרת העסקה היה אמור לקבל לידיו 12 שיקים בסך 250 אלף דולר כל אחד. במשטרה נחשפו לפרטים מהם עולה כי הרוכש העביר לכאורה רק חלק מהשיקים וגם הם נפרעו במזומן כשאיש אינו יודע לאן ולמי הועברו המזומנים. עוד עלה כי הרו ביטל את עסקת המכירה וטען כי לא קיבל את מלוא הסכום אולם במשטרה מעריכים כי מדובר בעסקה פיקטיבית כביכול.




הבדיקה בעניינו של נתניהו



חקירתו של הרו מתנהלת במסגרת בדיקת עניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיקה עליה מפקח באופן ישיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. במשטרה בודקים גם חשד וטענות לפיהן כספים שהעבירו אנשי עסקים מחו"ל במסגרת תרומות נמסרו לנתניהו ובני משפחתו ושימשו אותם במסגרת נסיעות לחו"ל. עוד חושדים במשטרה כי כספי תרומות שהועברו במזומן נמסרו לראש נתניהו ולבני משפחתו לצרכים פרטיים מבלי שנתקבל או נרשם דיווח.



לבד מהרו הצפוי כאמור להיחקר מחר, ישקול היועמ"ש לחקור באזהרה גם את ראש הממשלה וכן לאפשר את התקדמות הבדיקה בעניינו ולהפכה לחקירה. אם אכן תפתח חקירה, צפויים להיחקר שני גורמים נוספים אחד ככל הנראה קשור לגיוס התרומות עבור נתניהו והשני קשור לקבוצת התורמים הנדיבה.



בצל הבדיקה נגד נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
בצל הבדיקה נגד נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90